onsdag 15 september 2010

YOUR HAIR IS ALL FRIZZY AND YOUR FACE IS A MESS

Idag var jag en duktig slyna som sminkboostade mig med tillräckligt mycket kurage att äntligen kunna slå ner mitt dallriga cellulitarsle på en frisörstol för att fjortizstyla det så uppklippt att man direkt associerar frissan med idominvita läppar & Canada Goose, & jag kunde verkligen känna hur min finne på hakan pulserade av ilska & svullnade upp som om den vore stressintolerant. Jag kan ju inte direkt bli anklagad att förtjäna guld i normalt beteende & var således helt clueless ifall det var meningen att jag skulle fortsätta bjussa på kallsnack efter att det tråkiga vädret var avklarat, inte heller vet jag hur man hanterar situationen att vara fast framför en salongspegel för är det tänkt att jag ska transstirra på mitt saggiga anlete som det självcentrerade psycho jag är eller leta upp en punkt på väggen bredvid att glo på som ett annat världsfrånvänt damp?

För ovanlighetens skull klev jag av frisörstolen relativt tillfreds & helt okey-nöjd. Det varade inte länge.
Mamma i färd med att fälla upp paraplyet: Jag trodde att du skulle brista ut i gråt när hon klippt klart.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Hon kanske inte menade att din frisyr var ful utan att du vanligtvis brukar må dåligt av frisörbesök? Nu vet jag visserligen inte om det var just detta som orsakade slutet på din belåtenhet; det kanske var själva grejen att någon noterade dina problem med frisörbesök?

    I vilket fall: skönt att belåtenheten varade en stund i alla fall! & det där jobbiga med att vara hos frisören känner jag igen. Där hänger sig BDD-symtomen fortfarande kvar för mig. Men gå dit vill man ju ändå ibland, jag har i alla fall ingen lust att se ut som fan i håret. Vilket jag gör utan regelbundna frisörbesök. =/

    SvaraRadera
  2. Nej du har rätt, slutet på min belåtenhet kom när jag tolkade det som att jag var den enda som tyckte att frissan blev ok. Haha, har fett dåliga minnen från fjortistiden när jag gulblonderade håret hos frisören och sen fick höra av kompisar "Jag tyckte att det var så jävla fult och du gick liksom omkring och tyckte att du var snygg" =P

    Fyfan att frisörsalongen alltid verkar vara det sista stället som bdd-symptom och likande lämnar. Gud vad skönt ifall man faktiskt kunnat njuta av att bli tillpysslad.

    SvaraRadera
  3. "U G L Y - you aint got no alibi, you're ugly" Eller...?

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]