onsdag 22 september 2010

And when I am wounded by those who condemn me, Lord help me forgive them, they don’t understand


Det saktar inte ner, det tvärbromsar & slungar ut mig som en glassplittercrispig mörbultad stek rakt ner i ett melankoliskt balladträsk där jag lämnas till att ligga & samla likmaskar & flugor. Stoppa inga pressar, det är lika söndergäspat som africakidz med biaframagar. För osmakligt att servera ens med censur. Ett fall Hasse Aro skulle granska med slutna ögon. Ingen anledning att dra igång en skallgång eftersom den saknade faktiskt inte är ett dugg saknad.  Jag är spillning dom tacksamt gör sig av med & spolar ner, ett cold case ingen vill börja gräva i igen eftersom det inte leder nånvart, nåt skadat vid vägkanten som inte är värd vårdkostnaderna & som man hjälper att dö genom att sticka med pinnar & sparka på. Att städa bort energitjuvar är en finare formulering som kan hittas i ordförrådet hos närmsta pseudoexpert på relationer. Men jag vänder mig inte mot Mecka eller vallfärdar ner till rehabfåtöljen för att resa mig upp ännu mer trolös än när jag satte mig ner, jag vänder mig till Kris Kristofferson, baddar mina sår med lyrics & transar fast framför livespelningen av ”To beat the devil” i ett hallelujamoment.

6 kommentarer:

  1. Du skriver bra. Igen.

    SvaraRadera
  2. Tack igen, det gör mig skogstokigt glad :)

    SvaraRadera
  3. Jag är min största energitjuv, men städa bort mig, det får jag minsann inte.

    Gillar bilden f.ö :)

    SvaraRadera
  4. Alice: Det suger, när man väl kan ta till sig av sånt där trams så får man inte använda det på sig själv >.<
    Och tack :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du borde lägga din blogg i kategorin Litteratur. För även om du är personlig, så är det du är personlig om så väldigt bra skrivet att det vore synd om det inte fick stämplas som litteratur lite oftare. ;D

    SvaraRadera
  6. Åh, tack så jävla mycket =D Tycker de flesta nästan borde göra det, lägga sin blogg under litteratur, det borde ju inte bara va utgivna författare som har rätt att använda sig av den kategorin.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]