onsdag 29 september 2010

HÄNT EXTRA:

Jag såg en livs levande schtekare idag. Helt serri. Den verkade ha förvillat sig från skaldjursplatåer på Sturehof & hamnat mitt bland mejeriprodukterna i min lokala ICA-butik, skild från handels-flocken av gräddiga glidare & ensam om att ha en klocka runt handleden istället för på en blå budgetnokia. Jag svär azzå, det var backslick & uppknäppt skjorta & nonchigt helrätt ända ner till skorna & kisen varken gick eller masade sig fram eller såg ut att raska sig hem till en karamellkungenkväll framför IDOL, han verkligen gled över golvet & fick varenda arbetarklassbitterist & schabbig softerist att råglo på fenomenet som om någon ropat ”Freeze!”. Inte ens en haltande älgkalv hade fått samma reaktion.
Två kundvagnar kolliderade, vid kassan slant en enkronorssamling ur någons händer, i pizzerian mittemot satt sånt där vanligt folk i sina favoritmjukisar & foppatofflor med gapande käftar & gaffeln fryst halvvägs till munnen.
Jag var den som krockade med vagnen.

[Trivia: Jag & Foki delar samma ICA. Ni hittar mig varje dag mellan 9-21 på parkbänkarna en bit utanför där jag sitter bänkad med kikare & pistagenötter & försöker få mig en kändisspott.]


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

  1. Fan vilket träffande inlägg. Underbar beskrivning.

    Får jag åka upp och hälsa på dig och kändisspana på Foki tillsammans kanske? Hade varit mysigt.

    SvaraRadera
  2. Haha, härligt inlägg!

    Btw, jag kommer upp nån gång innan jul. Vi borde ses då. ^^

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg! Här är tyvärr parkbänkarna upptagna av a-laget men jag har ansökt om medlemskap så snart så!

    SvaraRadera
  4. Tack för era snälla inläggsord!

    Fanny: Ja kom du, jag passar på att köpa ett literpack med nötter så det räcker till dig med ;)

    Candy: Yay, det borde vi. Vore riktigt schoooj!

    Grus: Åh det ska jag också göra hos a-laget här i stan. Hoppas dom har några sköna invigningsritualer.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]