lördag 18 september 2010

FUNNY PEOPLE

Det är något med stolthet som får mig att hurva & grimasera som om jag nyss klunkat i mig brännvin direkt ur pluntan, typ veckorevynstjockisar med size fullpage-stjärtar som alltid är stolta över sina former i fetstil, hardass-typiska filmfarsor som tillslut lägger handen på sin avkommas axel & gravseriöst säger ”I´m proud of you, son”, fosterlandsförälskade fullblodsamerikaner som spottar tuggtobak & svär trohet åt marken dom går på, & så stolta singlar med boobs, sådana man ofta hittar bland insändarna i valfri tidning förargade över att det är för många reportage med betestips till kukfiske – signatur: ”Stolt singel!”. Och jag undrar, känner man av den där stoltheten? Går man med ryggen rak & bär upp sitt singelset av mormorstrosa & hårfärgningsfläckig snobben-tisha som om det vore en kampgrön uniform? Vad är det för fasansfullt utanförskap man försöker mantra sönder genom att varje morgon heppa loss om att ”Det blir en stolt dag idag”?
Jag är one of the last kids on lonewolf street som fortfarande singularäter min micromat framför serierepriser & det är mig helt likgiltigt. Mest hoppas jag på att jag får behålla mitt vett när jag väl tar det där steget över till den monogama sidan, att jag inte blir biten, smittad & pånyttfödd till en otäckt trist & statusbesatt best som loggar in på fäjsbook bara för att alla måste få veta att ” Idag tittade jag & Jens på nya tapeter i vardagsrummet & nu ska vi mysa tillsammans i soffan med lite kvällssnacks & Wallander. Underbart!”. Eller ännu vedervärdigare, börjar mammauppdatera varje gång snuttisen sover, bajsar & är allmänt ointressant.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

  1. Och det är därför jag stängde ner mitt FB-konto för något år sedan. Bara minen på folk när jag säger att, nej, jag har inget konto på FB är värt det. Som om jag inte finns på riktigt då liksom.

    SvaraRadera
  2. Haha, hatar folks statusuppdateringar om sina jävla barn. Pisstråkiga! Sen har vi de om vädret, de är också riktigt bajsnödiga.

    Det där med folk som ska vara stolta över än det ena än det andra har jag aldrig fattat. Som tex. stolt svensk eller stolt kvinna, vafan... man har fötts till kvinna eller fötts i Sverige, vad är det att vara stolt över? Stolt är man över sånt man kämpat för och fått. Typ att man gått klart nån utbildning eller att man fixat sin terapi. Ja, typ såna saker.

    SvaraRadera
  3. Grus: Bra jobbat. Jag funderar också på att sluta finnas *haha*, lite som ett nätsjälvmord.

    Candy: Ja vädret är ju så jävla skoj, "Det regnar ute idag =(", jaha, OCH? Dessutom har jag ett eget fönster.
    Och bra talat. Stolthet borde ju komma genom gärningar, inte sånt som är en naturligt.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja ha en tröja med trycket "stolt snigel".

    SvaraRadera
  5. Lillasyster: Ja det är ju mer awsome än ett sånt där "FBI-female body inspector" i alla fall.
    Snigelpower!

    SvaraRadera
  6. candy har rätt, det där med att vara stolt svensk eller stolt kvinna har jag heller aldrig förstått mig på. stoltserar man med nåt sånt kan man inte ha mycket att vara stolt över... fast det har ju i och för sig inte jag heller, haha!
    och fy fan vad trista 99% av folks FB-updates är! särskilt de som känner att de måste uppdatera sin omgivning en gång i timmen om att nu har de minsann tagit itu med disken, tvätten, dammsugningen, druckit kaffe, tagit en värktablett, rastat hunden, hämtat posten, köpt toapapper... herregud! jag skäms å deras vägnar. och så har vi dessa som har ett behov av att upplysa alla om sina fysiska krämpor i detalj. som en bekant till mig som skrev att hon sket blod hela tiden och nån vecka senare kunde man läsa att hon hade opererat bort en två centimeter lång vårta i röven. TOO MUCH INFO!!!

    SvaraRadera
  7. Ahaha, du verkar vara inne på ett spår där. Det måste ju givetvis vara så att dessa stolta människor lider av att dom typ...är värdelösa på det mesta och därför greppar tag i halmstrån. Och att bli stolt kvinna kräver ju inte lika mycket ansträngning som att samla ihop en kapsylsamling eller nåt.
    Och vissa FB-uppdateringar är ju så pinsamt tråkiga att jag nästan kan logga in och faktiskt må bättre över att jag inte är lika pinsam själv. DÄR har jag ju nåt att va stolt över, haha.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]