måndag 20 september 2010

MEN NÄR JAG HÖR MIN STÄMMA HAR DEN BLIVIT ALLT FÖR VIS

02:10:

Det är med nåt slags perverterat välbehag jag slungar i mig geleråttor & lyssnar till (numera) skinny Jimmys $egertal till SD-sympatiserande kostymnassar *ursäkta men HÖHÖ min humormätning sköt precis upp i taket*, det är samma kaoslusta & nyfikenhet på vad som erbjuds utöver alla färdiga jävla mallar som när jag var en liten kis uppväxt på rutiner & fiskpinnar & med ett beräknat misstag såg till att jag & farsan missade sista färjan hem från Holmön bara för att se hur man överlever en natt utan kvällssmörgåsar & tvbrus. För övrigt gillar jag inte alls tanken på mig själv som ett röstberättigat rödgrönt mähä med intresse för språklig narkos & jag har flera gånger under likvakan tagit en spade & skottat över mig själv i stora lass med självhat för att jag svikit mina gamla ideal om soft nollkollig, obrydd & fingerpekande greatism. Earl Grey & politik & tofflor & västerbottens folkblad på vardagsrumsbordet - Don´t you just wanna fucking die?
Palla åsikter med mer substans än vem som är best dressed i Gossip Girl & att vara en ansvarsfull pussy som värnar om grannsämjan genom att tömma tvättmaskinen i tid. Jag vill inte veta vem Lars Leijonborg är eller hur man betalar kräkningar & tillagar en fullpoängslasange, jag vill tillbaks till tjugo kvadratsmeter lättja, till tiden då det närmaste jag kom ett nyhetsflöde var när jag använde det som toalettpapper & den stora snackisen var senaste baxen eller parallellklasscrushen. Som förra valvakan då jag istället kollade på Jay and Silent Bob Strike Back & trodde att alliansen var ett ishockeylag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar och jag vill säga att jag diggar din blogg =)

    SvaraRadera
  2. Åh, njutbart.

    Fick en tidning i skolan idag, den hade Mia Törnblom på omslaget. Och jag har lämpligen nog slut på toalettpapper. Jag tycker vi återupplivar den där traditionen.

    SvaraRadera
  3. Men Jonas, SKOLAN? =O Whaaaath och WOW!
    Och jag är definitivt på, hittar jag nåt med Mia så kör jag järnet.

    SvaraRadera
  4. Politisk reklam och skittidningar är inte mer än ämnade för att torka röven med. I alla fall inte i min värld.

    Fast jag sörjde lite att saknar TV-kanaler just detta val.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att det med tv-kanalerna fixat sig, annars låååvar jag att tända ett ljus och sörja för dig =(

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]