tisdag 13 november 2007

Zelda och kokosbollarnas antiklimax



Genom Google analytics så kan jag se vilka sökord mina besökare hittar sig hit på. Man kan ju tro att en blogg som kort och slätt är döpt till Lilla Deppbloggen, utan svårknäckta undermeningar eller inbjudan till diverse övertolkningar, ska vara som ett svart hål i nätet, en samlingsplats av själamörka termer som grundar sig på dödssynder, avgrundsskrik och helvetesvånda. Folk som med svettig panna googlar in ” Hjälp mig” eller ”Kasta sig ut från 12:e våningen. Hur göra?”, medan liemannen står bakom och otåligt stampar med foten i golvet.
Underligt nog händer det väldigt sällan. Istället så driver jag kokosbloggen. Jag har byggt upp ett Mekka för alla kokossugna svenskar med dreglande käftar och kurrande magar. Jag är som en sörja av socker och grädde med en hel svärm av flugor omkring mig som tror sig ska få kalasa på något riktigt smarrigt.
Fel, jag är insektsmedel och Botulinumtoxin in disguise.
Varje dag kikar någon in här med en frågeställning om hur man gör kokosbollar.
Tyvärr kan jag inte hjälpa er. Jag har inte fått ärva mormors hemliga recept. Jag är inte sankt Zelda, de sockerberoendes guide genom livet. Jag har inga svar så lämna mig ifred!

Jag är fullt medveten om det motsägelsefulla i att skapa ett inlägg som garanterat kommer locka till sig ännu fler gottegrisar, men jag bara måste få dela med mig av min visdom:

Du. Ja, just du. Du som tror att jag ska avslöja något användbart och lärorikt om kokosbollar.
Hör här då, ska du bjuda till fest? Överraska barnen med lite gottigott till kvällsschillet framför bolibompa? Är du möjligtvis hemmafru till en odräglig karl som brer ut sig i fåtöljen, rapar ölbubblor, hytter med näven och ryter att du ska plocka fram decilitermåttet och göra lite nytta som alla andra fruntimmer?
Upprepa efter mig – Fuck it.
Man bakar inte kokosbollar. Man köper dom i närbutiken för en ytterst billig peng.
Det är ingen jävel som märker någon skillnad eller visar någon tacksamhet ändå.

Ta ett styrkeandetag, res dig upp från datorn, ropa TOWANDA! och skaka av dig lite menlösa krav, för guds skull.




Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Man bakar dem visst... eller låter ungarna kladda. Det är bra har Freud sagt. Basta!

    Så här kommer receptet till alla bollälskare;

    100g smör (inget klibbigt margarin här inte)

    3 dl ekologiska havregryn (ska man vara duktig så ska man vara det rejält!)

    1 dl råsocker (bajsfärgat och knastrigt)

    4 msk fair trade kakao

    1 msk kokt ekologiskt kaffe från Kenya (Våga bojkotta Columbia)

    Kokos efter behag ( den händiga kan köpa en nöt och spräcka själv annars duger eldorados för en liten synd är helt ok)

    Kladda och njut!

    SvaraRadera
  2. Haha! *skrattar högt* Lyssna int på na! Hon leder er till fördärv! ;)

    SvaraRadera
  3. Zelda; *funderar högt* Tror banne mig att man kan kleta in det som en ansiktsmask också...*ler lite lurigt*

    SvaraRadera
  4. Ah, who knows? Kanske är det värsta mirakelkuren. Eller så blir det snart poppis bland hyllorna; Facemask med extrakt av kokosboll.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]