söndag 11 november 2007

Blondinbella & jakten på kronjuvelerna

Nu tänker jag göra som alla andra biatches som bitchin and moanin about vedervärdiga bloggar som ligger högre upp på hierarkin. (Läs; igen). Så här är det, jag var ingen kicker i buffaloskor under min tonårsperiod, nåt litet förtortsmonster som tuggade Jenka och jagade mobboffer med brännbollsträn, och därför nu förbannar bloggvärlden för att lagarna vänts upp och ner och de jag skulle ha dränkt i spottsalvor idag har en högre rang än jag själv. Nä, jag är mobboffret, freaket som skriker ”Vendetta!” och svingar med brännbollsträet i luften i ett vansinnesuppdrag att slå ner allt och alla som kommer i min väg.
Jag förstår att det är så uttjatat och totalt ute att föra in Blondinbellas namn i sin egen blogg. Det är redan gjort. Det är gammalt och lika oaptitligt som en falukorv i kylen med ett bäst före datum på 06 -04 -99. Men jag hittade faktiskt inte till hennes egendom förens igår. Och jag bara måste göra någonting av all ny…information.

Blondinbella är en stureplansbrutta på sjutton bast och hon startade sitt aktiebolag Blondinbella AB som sextonåring.
Hon arbetar på juristfirma.
Hennes blogg är ett slott bland fallfärdiga torp och hon drar tydligen in mer cash på sitt bloggande än vad vanliga knegarsvensson tjänar på ett helt år.
Hon har en bloggmanager, som hon pröjsar från egen ficka.
Hon har blivit intervjuad av tidningen FRIDA för att dela med sig av sina framgångsrecept.
Och bruden tror att alla nertryckarfasoner i hennes kommentarfält beror på avundsjuka.

TRO FAN ATT JAG ÄR AVUNDSJUK!
Jag vill också kalla tur för att ”kämpa sig fram”.
Jag vill också äta räkmackor till frukost och ha någon som slänger sig fram och offrar sin jacka innan jag råkar plumsa ner med mina stilettklackar i vattenpölen.
Jag vill också ringa till en vän när jag är smådeppig och höra orden ” Tänk positivt, det är bara för att vi har sådana perfekta liv som varje motgång känns större än vad den egentligen är”.
Men det som får mig att vilja agera Charles Manson är hennes bloggpopularitet.
Snärtan fikar. Lägger upp bilder på sin tomatsallad. Fotar sin outfit framför spegeln. Mobiluppdaterar med viktiga nyheter - Hon tycker att det är nice att Bree van de Kamp kommit tillbaka i Deseperate Housewives.
Och frågan som hela tiden snurrar med maximal hastighet i mitt huvud,
Varför nådde inte min dagbok på lunarstorm samma allmänintresse?

Här har vi ett lunarinlägg jag skrev för ca fyra år sedan:

Nu har det hänt igen! morr.
Längtade efter rullkebab med vitlökssås heeeelllaaa dan.
och sen äntligen kommer mamma hem med pengar, jag och julia springer iväg till centrum. Kommer in på pizza Maria och blir totalignorerad.
nU har det smittat ner sig på alla turkar. inte ens bögen som käkar glosylt varje morgon säger hej.
Julia går vänligt fram och beställer pizza. uttrycker sig klart och tydligt om den vita vitlökssåsen. EXTRA mycket vitlökssås.
Jojo visst, det ska bli.
trippar hem glatt, fast med vissa onda aningar.
öppnar pizzan, och inte helvette är det nån vitlöksås!!!!!
ARRRRGGGHHHH, varför plågar dom oss såhär????
.......vad vill dom mig???

och nu är jag är rädd för pizzan. kunde inte äta upp den. *buhu*
Om dom jävlades med vitlökssåsen, vad mer har dom gjort??
Får inre visioner av hur dom står på toaletten och runkar ut sin avlösning och häller ner i pizzan. eller så har dom petat näsan och kavlat in i smeten.
Han såg jävligt lurig ut när han gav oss pizzan, och just det......toffelmannen är med på det hela. dom skrattade och såg lurigt på oss.

vad är det här för sammansvärjning. ?
Hejda mig, turkjävlarna tror att vi är rasister. haha.
alla håller i ihop. dom har nåt på gång.

jaja, nästa gång vi går dit blir det under pistolhot.
” GE OSS VÅR JÄVLA VITLÖKSSÅS ANNARS BLÅSER VI SKALLEN AV ER!”

haha. jag å julia hade annars trevligt idag.
låg i sängen en timme och stirrade upp mot taket.
Vi låg och väntade på mat. haha.
sen ba ” vad ska vi göra”
” sova kanske”
” ja! vad smart du är !”
” gonatt”

Jag låg på samma nivå som Bella rent grammatiskt, men här snackar vi ändå någorlunda humor och klass. Hade jag några läsare? Inte en enda. Blev jag kontaktad av någon tidning som tyckte att jag föll in i mallen för intressanta personligheter? No way. Inte ens retade sig fjortisarna tillräckligt mycket på mig för att återvända till min dagbok, trots absurda åsikter om invandrare & socbidrag, nazism & säkrad existens.
Måste man gå och bli en freaking stureplansbrat för att lyckas uppröra lite?




( Andra bloggar om: , , )

11 kommentarer:

  1. Fan...! Zelda, klickade på din inlagda länk (BB) vad fick jag se, jo ännu en av dessa vämjeliga bloggar... som översvallar internet... då hände det, det bara kom liksom... hela dagens näringsintag... rakt ut på mitt tangentbord... Fan Zelda! Jag som trodde jag kunde lita på dig...!

    SvaraRadera
  2. *hehe* Du är klockren som vanligt!

    Jag hittade henne i förra veckan och hon hamnade inte på min favvislista.

    Var nu inte så hård mot den arma flickan - tänk på att hon arbetat sig fram till den hon är idag *moahahaha* och att hon villigt delar med sig av sin ofantliga rikedom av djupsinnigheter. *bah*

    SvaraRadera
  3. Vet du... Hittade din blogg igår o idag när jag mår extra skit känner jag att jag vill prata med nån som förstår! Hur det är, att aldrig må bra, att aldrig passa in...Uppskattar din sida, tack för att du orkar. Ger mig lite hoppp.

    SvaraRadera
  4. Farbror sid: Haha! Tyvärr är jag rätt opålitlig, man vet aldrig vad för hemskheter som dyker upp i mina länkar ;)

    Hosanna: Tack du :)
    Nä, jag ska inte vara allt för hård. En flicka som lyckats bli förebild för andra små flickor måste ju ha gjort...något slags rätt här i livet.


    Ela: Niice att du uppskattar min sida. Kul att det kan ge lite hopp till någon, för jag känner då personligen inte av en uns av det där hoppet :P

    SvaraRadera
  5. jag tycker att det är skönt att du skriver såna saker som man bara kan tänka "fan, exakt så är det" så slipper jag slösa min helt ickeexisterande energi på att skriva ner det själv. personligen tycker jag språket/stilen i din blogg håller en proffsig nivå som gör att man fortsätter läsa. well, det, och igenkänningsfaktorn.

    SvaraRadera
  6. Har aldrig förstått vitsen med att lägga upp sin outfit i bloggen. Hur kan någon människa orka bry sig om hur jag är klädd?

    SvaraRadera
  7. Anonym: Det värmer lika hett som en stekugn hos Jamie Oliver. Tack who ever you are, dina ord betyder.

    Järnladyn: Tydligen så ligger det ett stort allmänintresse i att få ta del av folks trista garderober. Har människan ett plagg värt över 1000 spänn eller rätt innemärke, så har man ju inget annat val än att dyrka och avguda.

    SvaraRadera
  8. altså, du är ju helt underbar! Grymt skrivet!

    SvaraRadera
  9. Jag tror jag älskar dig, och jag är en tjej och hetero.
    Jag känner mig så ond för att jag föraktar dessa bloggar, att jag hatar någon som jag inte känner, har inte ens läst bloggarna.
    Som tur är så är det uppenbarligen fler som delar mina åsikter.
    Tack för att ni finns!

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]