fredag 16 november 2007

Och nu blir det mer reklam!


Det här är Jorge Hané.
Tycker ni att han ser ut som en sliskig smygballekåt kvacksalvare som tycker om känslan av stringtrosor i siden mellan skinkorna? Får ni möjligtvis en inre syn av hur han struttar runt naken i ett moln av spray-tan, lägger sig i en skimrande rosa hjärtformad säng med fluffiga kuddar och som med en röd ros mellan tänderna väntar på att hans amigo och comrade ska stiga in genom dörren för en sats hårdhänt bachonkakärlek?

Jag tänker inte ta en uns av ära för era snuskiga fantasier, men ni har säkert rätt!








The thing: Efter att jag imorse hypersnabbt bläddrat igenom en ny utgåva av Hennes; fått veta att det banne mig är min tur att bli chef på ett jobb jag inte har, vilka dofter dom TYCKA är så miss right i vinter och som jag därmed ska undvika till varje pris, att någon intetsägande Mats Strandberg ääälskar sina tjejkompisar, så la jag ifrån mig tidningen och belönade mig själv med ett paket cookies från Tha Caloriebomb – you know you want it för att jag överlevt hjärntortyren med mitt förstånd & intelligens i behåll.
Inte bara det heller, jag kunde helt logiskt ana att min tänk - kritisktkvot låg bra mycket högre över genomsnittet än alla andra Hennesläsares. Att jag är prenumerant är dock en faktor vi ska bortse ifrån.
Sen var den dags för en ny omgång fördumning. Nämligen Tv-shop.

Där ser jag alltså denna Jorge Hané, i ett laboratorium med skyddsglasögonen på och med flitigt koncentrerade medarbetare i bakgrunden. Hör här för detta är gravallvar: Han presenterar sitt nya revolutionerande påfund, en produkt som slagit igenom i hela 14 länder och är svaret vi alla söker efter. Vår räddning mot fetma och valrossarsle kommer i form av Reduce fat fast.




Jag skrattar så att det flyger kaksmulor ur munnen.
Sen är det dags för snyfthistorier, lyckotårar och trashiga ljusblå jeans med stuprör som numera bara hänger kring de tre storlekar mindre vaderna. Kvinnor & män som faller på knä framför frälsare Jorge och tackar honom för att han välsignat deras supersizeliv och inte längre är dömda till barnskrik, flyktbeteende och ansiktsuttryck präglade av skräck och dödsångest när dom plumsar ner i en allmän simbassäng.


Vad är då hemligheten med Reduce fat fast?
Te!
Helt vanligt te. Det demonstrerar Jorge Hané själv när vi får se honom vandra omkring på en teodling och plocka ner blad av allra högsta kvalitet.
Vad är det som gör produkten så fantastisk? Vad är det som skiljer den från alla andra bantningspreparat?
Jo, och det här är det bästa av allt, drömmen för oss som vill vara lika slimmade och beach 2007 som Cameron Diaz utan att behöva anstränga oss - vi får trycka i oss allt dietisterna varnat oss för!
Friterad kyckling, amerikansk pizza, BigMac med extra allt, Fish ´n chips, och de där rullkebaberna man köper hos turken på torget i stan. Vikten rasar lika genombrytande som berlinmuren ändå.


Men nu har situationen tagit en ytterst oväntad vändning.
Tio minuter in i programmet har skrattet dött ut och förbytts mot ett hypnotiserat stirrande på tv-skärmen.
Med tre kakor redan inpulade i munnen och ena handen på väg ner i paket för en fjärde, så förstår jag att Jorge har uppfunnit det ingen annan klarade av och att Reduce fat fast faktiskt är rena rama mirakelpillren. Jag menar, gör dom reklam för ett preparat på tv så måste det ju funka. Liksom.
Så det är tyvärr bara att inse, motståndet var för tufft.
3-0 till Tv-shop.

Nä, nu får ni ursäkta, nu ska jag klicka mig in på www.tvshop.com och ta det där första steget till mitt nya utmärglade size zero liv. Beställer nog också en Swivel Sweeper när jag väl är på gång.





Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Härliga reflektioner Zelda och underbara att få läsa !

    Kan inte annat än instämma i din analys av hur det funkar och jag håller mer... "gör dom reklam för ett preparat på tv så måste det ju funka. Liksom"

    Kanske ska kika in en sväng på TV-shop också... om det skulle bli lite lugnt på jobbet eller så ;-)

    Sköt om dig och försök ha en bra dag och en trevlig helg !

    Varma hälsningar, Tierra

    SvaraRadera
  2. Underbara du. Dagens första skratt! Tack! På helgpermis nu. Fan va nice att du har samma erfarenhet av polacker. Jag menar, då jag inte helt ute o cycklar i mitt omdömme.//Kramar.

    SvaraRadera
  3. Ja det blir som vanligt, jag skriver som jag brukar, ... strålande, utsökt, brilliant... spot on... vad du vill. :-)

    SvaraRadera
  4. *hehehehehe* Så rätt. Så sant. Så riktigt.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]