söndag 18 november 2007

Confessions of a broken heart



Serri, finns det någon som verkligen skulle våga resa sig upp från datastolen, öppna munnen, och bara vrålskrika ut allt skit som fastnat mellan lungorna? Göra som Ronja Rövardotter och skrika in lite ljusare tider?
Jag slår vad om att det är många som vill, men har samma konsekvenstänkande i överflöd, precis som jag. Man vill ju inte direkt ha fyra polisbilar utanför ens ytterdörr, uniformerade biffar som väntar sig ska hitta en oidentifierbar människokropp i slamsor.
Därför: Bygg in ljudisolerade rum i alla nya lägenheter, så att folk får lätta på trycket och manage of some anger.

And here i am crying my fucking heart out. För jag twistar mellan de allra mest motstridiga känslor och är som en sanslöst osmart och riskabel mix mellan
Phantom of the Operas ” Love me, Love me, Love me” – Carlotta
&
Man on fires “Forgiveness is between them and God. It's my job to arrange the meeting” – Creasy.

Släng ihop det som ett kemiskt experiment i ett labbprov och det inte bara exploderar, det ger alla som råkar vara i närheten sönderfrätta ögonvitor och tredje gradens brännskador.


Seså, mata schizot. Den bits inte. Den bara placerar en nyslipad kökskniv
över din strupe och lovar att förfölja dig 24/7 tills den dag då du
faller ner och dör självmant av ren vånda och skräck.



Jag begär ” Älska mig högst och mest”
men har inget värt att älska.
Jag skyller ensamheten på alla andra,
men är beredd att försvara den med
svärd, spjut och båge
om du försöker göra någonting åt den.
Och jag skulle göra vad som helst för
att komma ur det här,
förutom att resa mig upp och kämpa
för mina rättigheter.



För att snacka relationer; era liv är inte alls som en jävla chokladask. Ni vet visst vad ni får och vi andra vet också vad ni får. Belgiska praliner i lyxförpackning med innehållsförteckning på baksidan. Grattis. Verkligen. Men här är det inte lika första klass, utan en svart kartong med vita dödskallar och rosa snören och sex år gammal turkkioskchoklad fylld med råttgift & tårta på tårta-kaos & Ågren – boominvasion.
Ni säger att jag inte öppnar mig, men det är ju för fan ni som blir alldeles spygröna om kinderna och skakar på huvudet i vämjelse när jag lossar på snöret och erbjuder en smakbit.
Det är inte heller särskilt snyggt att roffa åt sig de mest välbevarade bitarna,
och lämna kvar de som inte faller er i smaken.
Jag är allt eller inget.
Plockgodis när sockersuget tränger sig på? Skulle inte tro det va. Så skojigt ska ni inte få ha.
Livet är faktiskt inte sockervadd & Fantakladdiga fingrar. Deal with it.


Eftersom att vi i Sverige tycker att alla som avviker från normen är en skön frisk fläkt och därmed skickade iväg den oroliga typen istället för en liten bit kärlek till Eurovision Song Contest 2007, så ler jag och säger ” Jag heter Zelda och jag är inte bara ful, jag är fullständigt knäpp också, så ta hem mig, krama mig och häll bensodiazepiner i min mun.
Om du trycker på hjärtat så sliter jag ut dina inälvor och leker med dom. Om du vrider på nyckeln så skuttar jag iväg och tvingar dig till en livstid av kurragömma.”


Ge mig ett öra att skrika i.

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Du e la för go!
    Jag gillar dig, oavsett. "Knäppa" människor har också känslor!
    Jag fick också rådet att skrika ut all ångest men jag fick bara ont i halsen....

    SvaraRadera
  2. Men? *tittar mig förvirrat omkring* Har inte alla ljudisolerat sovrummet med äggkartonger?
    Jag trodde det var därför vi åt omelett morgon, middag, kväll...

    Skrik i mitt öra - ungarna har ändå gett mig tinnitus!

    SvaraRadera
  3. Judith:
    And i like you to, you knooow :)
    Och jodå, här finns det känslor så det räcker och blir över. Rena rama julafton för psykoanalytiker som älskar att skaka och vrida och vrända och tjuta av glädje inför nya problem i spännande presenpapper.

    Hosanna: Ojdå. Har du inte hängt med i senaste nyhetsstormen?
    Dom nya forskningsresultaten påvisar att äggkartonger på väggarna utsöndrar giftiga cancerframkallande ämnen som är livsfarliga att andas in.
    Farligare än både chips och nötter!


    Dont make any promises you cant keep ;)
    Snart så vaknar du av någon tokig dåre med mentalpatientrufsigt hår och galen uppsyn som väcker dig klockan fyra på natten med ett isande skrik som påminner om skrikande, snubblande brudar som flyr Fredag den 13-Jason Voorhees.

    SvaraRadera
  4. Zelda; oj...det visste jag inte *river och sliter på väggarna för att få ner skiten* Man vill ju inte bli snuvad på döden av herr Kräfta.

    Och...klockan fyra väcker du inte mig. Möjligen snubblar du över mig på min nattliga vandring i köket ;)

    SvaraRadera
  5. Fan vad jag älskar ditt sätt att skildra verkligheten för oss som, till synes för världen, är "lite nere". //S

    SvaraRadera
  6. Hosanna: Nä, precis. Och det måste ju kännas lite bittert att gå över till "andra sidan" som bara ännu ett offer av mr cancer. Man får ju säkert knappast några statuspoäng. Inte lika häftigt som att bli styckmördad av en mördare som retar gallfeber på FBI.


    Anonym: Och för den fina kommentaren så får du en eloge och tusen solstrålar! ;D

    SvaraRadera
  7. Släng ett glas i golvet. Kedjerök tills du mår illa, sup dig full när du är ensam hemma. Eller skrik.
    Bara det inte blir något man måste göra dagligen. Det blir för många besök på IKEA då och efter de besöken lär du behöva göra sönder mer saker.

    SvaraRadera
  8. Att kasta glas verkar lockande. Det ska jag prova vid nästa psykbryt.
    Men ätch, det är ju lika bra att shoppa loss på lite sunkglas och tallrikar på Myrorna så slipper man offra finporslinet ju ;)

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]