måndag 5 november 2007

Everything you can do, i can do better










Det spelar ingen roll vem du är,
är du på toppen så hatar jag dig. Då vill jag vara bödeln som placerar dig under giljotin och härskarinnan som triumferande hänger upp ditt huvud på väggen som trofé.
Vad dom än påstår att du är bäst i, så förtjänar du förmodligen inte din titel.
Drar din blogg över 3000 besökare per vecka? Jag skulle mer än gärna slänga in dig i ett Thailändskt fängelse, döma dina besökare till medbrottslingar och se er dela cell med överkåta thailändare som glupskt slickar sig runt munnen.
Har du en modeblogg, lägger upp bilder på plutande lipsticksskimrande läppar och glammigaste fyratusen -kronor -direkt- från pappas -Visakort – tunikan i stan så gör det ingen skillnad hur många besökare du har, jag önskar dig gonorré i alla fall.
Är du medlem på sockerdricka.nu och din dikt har hamnat på topplistan? Då skriver du publikfriande ihopslarvad fjortispoesi utan minsta spår av originalitet och både du och dina läsare är lättköpta mainstreamlosers som får mig att må både psykiskt och fysiskt illa.
Är du populäraste tonårsfantasin i skolan och alla vill oh oopi- doo va som du u-u, se ut som du -u-u, gå som du- u-u ?
Då finns det inte ens tillräckligt med ord för mitt hat. Låt oss bara säga att det skulle vara ett nöje att göra en voodoodocka i ditt namn och förbanna dig ett öde som lönnfet grisuppfödare i en avlägsen by där våldtäckt på getter och nekrofili precis är lika naturligt och normalt som att göra sin syster på smällen.
Men den viktigaste av allt: Gillar du inte mig, så tro fan inte att jag gillar dig heller.
Enkel logik.

Så jag skruvar upp volymen på Amy Studt och sjunger med – EVERYTHING YOU CAN DO, I CAN DO BETTER.






(Andra bloggar om: , , , , , , , )


3 kommentarer:

  1. Ja men visst är det for real, jag tror det är holländska dock. Men även den låter förkastlig - han är så rolig så man orkar inte..

    Skön blogg :)

    SvaraRadera
  2. Ord och inga visor :)
    Gillar bilden skarpt!

    SvaraRadera
  3. Gremlins: Hollänska-tyska, dom behöver bara öppna munnen så låter det helt verrückt skojjigt.
    Det blir nog reapeat på den där rejält.

    Och tack! :)

    Hosanna: Absolut, jag vaknade upp idag med ett enda stort " nä nu jävlar" :)

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]