torsdag 15 november 2007

Det handlar om dig, Saga




Saga, en gång beskrev jag dig som p o e s i
det är du fortfarande och alltid
men
bokstäverna är lite mörkare nu

Saga, denna gång handlar det inte om mig
och mina åratal av nattliga låtsasfarväl
utan om dig dig dig och bara dig

Den gång du berättade att du varit nittio meter
ifrån att hänge dig åt en gud du aldrig älskat
så fanns det en andledning till min tystnad, Saga
för i min värld
så önskar inte änglar att ta sitt liv

( Absolut inte du, Saga
och absolut inte när jag bland tristessen och klockan
sitter ovetandes om att du i just det tillfället
slåss mot ditt samvete och dina kval )

Saga, Vet du om att du gör mig paralyserad av oro
varje gång du uppför dig på precis samma sätt
som jag alltid gjort
för jag är inte van vid dessa ombytta roller
och att se dig såhär
är smärtsamt för mig också, Saga

Saga, jag kan se dig klarare nu
även fast jag fumlar med för stora ord
som klumpar ihop sig i halsen
och aldrig överhuvudtaget uttalas
F ö r l å t

Du är världen och stjärnorna runt omkring
vi kan för fan inte andas
utan dig



( 2005-05-05)








( Andra bloggar om: )



3 kommentarer:

  1. Tack. En dikt jag kommer be min lilla "Saga" att läsa när tillfälle ges.

    SvaraRadera
  2. Japp. Inlåst just nu...http://saga070113.blogg.se/

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]