torsdag 24 februari 2011

"Why does the rest of the world put up with the hypocrisy, the need to put a happy face on sorrow, the need to keep on keeping on?... I don't know the answer, I know only that I can't. I don't want any more vicissitudes, I don't want any more of this try, try again stuff. I just want out. I've had it. I am so tired. I am twenty and I am already exhausted."

Filmfraser för sådana här laddade tillstånd - - - > [1]Go on without me, im not gonna make it![2] I just want it to stop! [3] Everything i touch turns into shit.[4] I CURSE YOU GOD!. Det är ju bara så jävla crappy att jag inte kommer kunna trycka play på mitt självmord, lägga mig till rätta i soffan med en skål smörpopcorn & ett paket näsdukar & uppleva den på en femtio tums flat screen med full HD & bioljudsanläggning för det kommer bli legendariskt tragiskt, en riktig snyftare, ett dramaturgiskt perfekt masterpiece som sliter ut hjärtan med de rätta greppen & lämnar folk emotionellt raped and totally dried out & redan vid de första hulkningarna skulle jag veta att det jag tittar på är min favorite movie of all times, mitt verk, en produkt av att jag äntligen fulländad något. Imagine this scen: nån av mina beloved ones pluggar in i ett par mp3-hörlurar & springer på skälvande ben inställda på flykt längst elljusspår & genom snårig skog med mitt [rec]avsked i öronen, faller okontrollerat rinnsnorig & upplöst i fontäntårar ner i dispear & gungar som i trans när hon lyssnar på de sista minuterna av inspelningen – ” det är som Winnerbäck sjöng, jag har inga vapen att ta till, du vet? Jag skjuter liksom bara lösa skott och på det vinner man inga strider, asså, du kan ge mig en kniv & den pulveriseras i mina händer för jag tror att det är uppgjort att jag ska bli slagen nere för räkning & att mitt liv redan är arrangerat med tomma hyllor, fria från pokaler, diplom & förtjänstmedaljer. Det är inte min kamp, hur skulle det kunna vara det när jag aldrig haft en ärlig chans att vara något annat än typ… mina ofullkomligheter? Du tror inte på mig, jag vet. Du tror fortfarande att alla slags hål går att fyllas med mediciner eller hur? En sak hade du rätt om i alla fall & det är det där du brukade säga om att när vissa dörrar stängs så öppnas nya, det är bara det att mina inte leder någonstans. Förens nu då. Förlåt, åh gud alltså, förlåt mig. Du har alltid funnits där för mig & jag är så jävla ledsen att jag inte kommer kunna återgälda dig, men du måste verkligen veta, få höra det nu, du är den mest fantastiska människa jag nånsin träffat. Jag låter som en kliché nu men lova att leva, för mig också.”
Och här har jag bestämt att sweathearten jag förstört 4-life, vänt mot vodkaflaskan & gett en anledning att rycka på axlarna & fråga why not när något elitiskt skäggdrägg erbjuder ett heltidsjobb som sprutnarkoman, ska slå nävarna i mossan & skrika helt obesinnat. Ett sådant där hjärtskärande skri bara de som fått sorgbeskedet att deras värld gått under lyckas få till med rätt feeling.



Jag ser redan ut som ett tystat lamm så det gör varken till eller från om jag sliter skinnet av mig & klär mig i rollen som en av Buffalo Bills conquers & jag har sett tillräckligt många bevis på att min fulsjuka, precis som sverigedemokraterna, är här för att stanna så det skulle bara kännas som en befrielse att gröpa ut ögongloberna with a little teaspoon & slänga ner dom i kattmatskålen. Fånga dagen bäst fan du vill men ta inte med den hit för livet ger mig spasmer, gör mig vomeringsbenägen, allergiutslagen, dönödig, frossbrytig & försatt i lågkoma, jag vill inte gå in för något som min kropp instinktivt stöter bort som obehörigt and belive it or not men jag älskar livet så mycket att jag hellre dör än blir stående utanför. Vart fan är det friskt rosiga slutresultatet alla handymans utlovade med fickorna fulla av recept på kärlek & verktyg att swanifiera även de mest bedröfvande otäcka spektakel & mina winds of change som licenserade solflickor med hoppfullt tindrande ögon prognoserade? Den enda medblåst jag kommer få uppleva är när jag korkar upp en flaska champagne & blåser skallen av mig så skål för fan.
Filmfras som inte passar in här - - - > All the drugs,all the therapy, fights, anger, guilt, rave, suicidal thoughts, all of that was part of some slow recovery process, the same way i went down i came back up,gradually... and then suddenly.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

10 kommentarer:

  1. Jag förstår inte mycket av vad du egentligen menar eller syftar på. Men en sak jag förstått åtminstone av livet, är att det ofta är en mycket dålig idé att som illamående umgås eller ha kontakt med andra illamående. Konflikterna kommer som på beställning, och såväl den ena som den andra är för känsliga för att kunna handskas med det på ett rationellt sätt. Men tror att det är tvärtom - att andra i samma situation "har förståelse" - men oftast är inte alls så det funkar.

    Själv vet jag inte längre vart jag ska ta vägen i livet. Till slut insåg jag att det enda som fungerade någotsåväl var att stänga in sina känslor och leva så normalt som möjligt. Jag går omkring med en ständig lågintensiv förtvivlan därinne, men det är i alla fall något av ett liv.

    Vet inte om detta är någon tröst - antagligen inte - men det är i alla fall några ord.

    #Rickard

    SvaraRadera
  2. Jag känner inte dig, men du berör mig med det du skriver. Jag får ont i hjärtat. Jag skulle vilja rädda dig från det du vill bli räddad från, säga till dig att allt kommer att ordna sig. Tills du verkligen trodde på det.

    Kanske inte så mycket till tröst, men bara så att du vet <3

    SvaraRadera
  3. Richard: Kanske har du haft dåliga erfarenheter av relationer där samtliga partner mår dåligt? Jag håller alltså inte med dig om att det är en dålig ide att vara i kontakt med liksinnade eller andra som mår dåligt av olika anledningar, tvärtom. Alla, både sjuka och semisjuka och "friska", är individer med olika personligheter och sätt att hantera life and everything about it, och de allra flesta har sina egna helveten och svårigheter.
    Som för några år sedan när jag trodde att alla + alla i min omgivning mådde bra och var tillfredsställda med livet - då blev det missförstånd och oförståelse och inombords konflikter och relationerna kändes mer fadda och ytliga. Men nu när det har kommit fram att jag egentligen inte känt många av de jag umgicks med alls, att de har sin egen ångest, att de också hänger på akutpsyk eller inte vet vad de vill bli i livet. Och många i psykisk ohälsa är de mest underbara personer jag vet och som jag blir lycklig av att ha i min närhet. Men självklart finns det ju folk med störningar eller ej som man inte mår bättre av att umgås med.

    Personligen funkar det inte för mig att hålla inne saker. Jag tänker att du ändå kanske behöver lätta på trycket då och då, tex något så simpelt som att svära loss då och då? Det är lite som en orgasm, sen kan man ta en cigg och andas ut.

    SvaraRadera
  4. Lina: Oj, hur söt får man vara? Din kommentar är så rar att jag blir alldeles smaljande gla´ och närapå att happygråta. Tack! Jag har upptäckt genom mitt liv att de finaste ord nån kan säga till mig är att denne vill rädda mig. Givetvis går det inte men just de orden betyder så mycket ändå.

    SvaraRadera
  5. Zelda: "Kanske har du haft dåliga erfarenheter av relationer där samtliga partner mår dåligt? Jag håller alltså inte med dig om att det är en dålig ide att vara i kontakt med liksinnade eller andra som mår dåligt av olika anledningar, tvärtom."

    Det var då fan att du aldrig lyssnar på mig ;) Och jo, jag har mycket dåliga erfarenheter av sådana relationer.

    "Jag tänker att du ändå kanske behöver lätta på trycket då och då, tex något så simpelt som att svära loss då och då?"

    Äh, det är ju det enda jag gör, periodvis, på min blogg.

    #Rickard

    SvaraRadera
  6. Då råder jag dig i kraft av mitt ämbete som..öh...ärkesjuk i huvudet att skaffa lite soft ångestfyllda människor i din omkrets. Eller snarare hoppas jag att någon ger dig en anledning att tänka om.

    SvaraRadera
  7. Jag är inte ens riktigt säker på att du förstår vem det är som skriver...

    #Rickard

    SvaraRadera
  8. Rickard: Jodå, minns dock inte särskilt mycket av de konversationer vi hade för ett antal år sedan.

    SvaraRadera
  9. Du skriver superfint. Om du skrev en bok skulle jag köpa den direkt och läsa varje gång jag kände mig olycklig, tom eller allmänt ensam. Vilket liksom händer nån gång om dagen ibland :)

    Kram till dig

    SvaraRadera
  10. Lina: Tack fina, ska försöka trycka ur mig nån bok snart så sätter jag dig på förhandsbokning =P

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]