torsdag 17 februari 2011

Welcome to my world, bitch. I should warn you, princess... the first time tends to get a little... messy.

En jävla tomatsoppa – det är framgångsreceptet på veckans bon appétitdödare, släng bara ihop riktigt svårighetsgraderad natural fuglyness, några gamla & förhårdnade burned by life-skador, massa helfejsrodnad & svullnad & något som liknar smutsränder längst kinderna så får du en kruegerschöön fortsättning på Nightmare on Elm Street , nåt som inga förutom plikthungriga, ettriga & arbeit mach frei-mottande socschakaler önskedrömmer om. Denna skrämselpropaganda för kondomlöst knullande kostade bara tvåtusentvåhundra & på köpet gav jag några rullatorbundna russinriddare hjärtsnörp för är det en människa… en umpa lumpa… en best? Ring Sigourney Weaver hursomhelst! I eftermiddags fick jag uppleva herbalpeeling på en upphettad dyna nere på min lokala hudstudio & medan jag lyssnade till cdsoundet av havsbrus tänkte jag att det måste vara såhär det känns att bli brutalmasserad med glassplitter. När exakt är det meningen att jag ska fantisera mig själv som molnfritt strandslappandes eller bli själsligt påverkad av att det står [comfort zone] vart jag än tittar? Under de brännande & stickande sexhundra sekunder jag försöker uthärda en.i.taget.och.bara.en.till för c´monkämpalitetill eller resterade tid jag ligger inlindad som en mumie i blött hushållspapper & måste passa på att fundera ut worst case scenarios vars mitt skållröda råbiffsnylle lyser upp aftonbladets förstasida med rubriken ” VARNING POPULÄR PEELING KAN FRÄTA SÖNDER DIN HUD – för Sandra,24, började huden rinna av.”
Nu känns det ju ändå som att jag har nått the rock bottom, som att all min stolthet lossar i stora flagor för att kroppen stöter bort det som främmande. Jag har sjunkit ner på en dyna & låtit någon jämnt & fläckfritt överlägsnare stå över mig med en spotlight riktad mot alla mina vanprydande problem så nu är jag så avskalad & skamlös att jag kan extraknäcka som nåt osminkat scary i spökhuset på Gröna Lund eller låna ut mitt namn till föräldrar som vill skrämma sina ungar till lydnad med slutfrasen ” för annars kommer hon & ta´rej!”

2 kommentarer:

  1. Exakt så känns det att fylla 40!

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag är väldigt nyfiken på hur jag kommer reagera på den första rynkan.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]