fredag 4 februari 2011

I spit on your grave

Vikarierande snål paragrafryttare på Soc:
Hej Sandra, ska du flytta?  Av vilken anledning flyttar du? Detta är ny
information för mig och det är väldigt viktigt att man informerar
Socialtjänsten innan man skriver nytt hyreskontrakt. Jag vet inte om du
kan beviljas bistånd för flytthjälp då Socialtjänsten inte medverkat
i planeringen av flytten.

Därefter undrar jag hur du tänker dig framåt i tiden. Vad är det du
vill ha stöd och hjälp av psykiatrin, vad är det ni har pratat om när
ni har träffats, dvs är någon planering gjord? Sedan undrar jag också
om Ungdomsslussen/Socialtjänsten kan stödja dig på något sätt?

Det skulle vara bra om vi kunde träffas och prata, kan du komma till
Ungdomsslussen nu på torsdag 27/1 kl 13.00.

Jag hoppas att det här är underförstått:
” Men abbooo, äru helt fucking körd i hela huvvet haa? Ey casha ut paran ditt svenneknas och sluta jiddra vafan, vad fan du vill mig? Hela mitt liv eh? Fethålla hand på gatan? Lyssna bre, du är pinsam så sluta lek snok och snacka inte med mig igen ditt bajs.”

- När jag snarhugget svarar:
Hej, jag har redan flyttat och som jag förstått så har redan socialtjänsten blivit informerad. När jag skrev ett nytt hyreskontrakt så sa Bostaden att Soc blivit kontaktade och godkänt kontraktet.
Mvh/S.

2 kommentarer:

  1. Sv; Ja att vakna upp så torr i ögonen att man inte kan blinka, blöda näsblod och tappa hår i tussar för några månaders hyfsat klar hy kändes lite som ett hån. Och en besvikelse. Och en jävla förbannelse.

    SvaraRadera
  2. Jag kunde inte ens smågotta mig i clear skin ens under behandlingen så det känns verkligen som att gud är en jävla sadist.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]