onsdag 19 januari 2011

Och så levde hon lycklig i alla sina dar

Partypooper: ” Men va? Är det här du…Gud vad annorlunda du ser ut!
Jag kan knappt tro det, det är ju inte ens likt dig! ”
En timme senare –
” Jag var tvungen att kolla på kortet en gång till, ja, wow asså. Visst hade
du längre hår?”
Moi: ” Det var kortare.”
” Men mer rakjämn lugg?”
” Ja, och jag hatade det.”

Som om det vore en merry xmas att få komplimanger över hur jävla grann man inte är. Gott nytt år på dig också, hoppas min förblödning i badkaret blir till din belåtenhet. Say cheese! 

6 kommentarer:

  1. Hatar, hatar, HATAR när folk i en glättig ton säger att man såg sååå annorlunda ut förut & då gärna med ett tillagt: "vad snygg du var!" som om man inte är snygg nu. Jag hatar det nu & jag hatade det ännu mer när jag led av BDD, så jag förstår att det kändes väldigt jobbigt för dig.

    Och även om jag inte lider av BDD nu längre utan bara får små slängar av symtomen emellanåt, så tycker jag att jag bara ser sämre & sämre ut för vart år som går. Alltså tänker jag mig hur det totala förfallet bara kommer närmare & närmare. Och jag vill helst inte bli påmind om det, jag vill gärna försöka ignorera att jag såg bättre ut förut. Samtidigt kan man ju undra om det verkligen är så att ens utseende bara blir värre & värre, eller om man inbillar sig för att ens skalle är fuckad? Man kanske ser lika bra ut som då, kanske t.om. bättre, men man har så svårt att förlika sig med det? Man är ju van att klanka ner på både sitt yttre & sitt inre liksom.

    Btw, så är bilden helt sjukt skitfin (älskar färgerna, posen, klubbsugandet eller vad det nu är, "graffitin" eller snarare klottret i detta fall) & jag tycker att du är helt sjukt skitfin på den, som alltid. Jag antar att du inte håller med & kanske t.o.m tror att jag hittar på för att du ska må bra för så har ju jag också kunnat känna & kan fortfarande känna ibland... men då skaruuu bara be dina demoner hålla käften, jänta! ;) Jag menar det jag skriver & jag hoppas att du kan se det jag ser en dag.

    Om sanningen ska fram, så när jag stod framför spegeln igår tänkte jag på dig & att du är smalare än jag samt har ett intressantare & mera "rent" & symmetriskt utseende... alltså, den typen av utseende som du har är ett sånt jag alltid kunnat avundas. Så jag avundades dig.

    Gillar för övrigt att man kan kommentera igen samt din nya bakgrund! Awesome!

    SvaraRadera
  2. I know, vad fan är det för fel på folk? Vem vill höra att man VAR snygg? It makes me sick, särskilt när det uttalas med liksom chock och förvåning "Oj...vad fin du var där...så annorlunda". Ska man säga tack för att man är finare när man ser annorlunda ut än i vanliga fall? FUCKHEADS! " Eh hej jag är ful men har iallafall förmågan att bli bra på ett kort av hundra, fan vad tacksam och lyckligt lottad jag är".

    Och även om dina komplimanger var rätt missriktade i vissa fall så var dom fina ändå och jag blev glad så tack. Nu låter jag som en jobbigt osäker mellanstadielev men just symmetri och rena drag är vad jag saknar och trånar efter och precis tycker att du besitter, plus sådana där stora mörka ögon i fucking would kill for ^^

    SvaraRadera
  3. Jo, jag förstår tanken, jag har tänkt mycket så själv. På symmetri & rena drag. Jag har varit helt besatt av det & jag tänker fortfarande till viss del på det, som t.ex. när jag jämförde mitt utseende med ditt så var ju just rena drag det jag trånade efter. Antingen är vi båda fuckade i huvudet som inte tycker att vi själva, men de andra, har rena drag. Eller så har vi olika definitioner av vad rena drag är. Eller både &. >< Men jag tänker att om du såg mig live skulle du inte finna mina drag rena & symmetriska; jag tänker att ingen skulle göra det. Även om jag för det mesta tycker att jag ser bra ut, så finns det många jag tycker ser bättre ut, p.g.a. att de är mer symmetriska. I de svåra stunderna blir det till att jag är ÄCKLIGT FUL för att jag inte ser ut som andra, jag jämför mig så mycket med andra & hatade faktiskt mina stora ögon häromdagen eftersom de aldrig kommer att kallas sexiga, de är ju inte lika smala som "hennes"...

    SvaraRadera
  4. För några år sedan fanns det nån reklam som bah "Sluta aldrig jämföra!" och det blir ju askul när man sätter in det i idealsammanhang.
    Dragen är alltid renare på andra sidan och så står man där och fäktar hysteriskt med klovarna för nej nej nej, det är inte som det ser ut och det är inte live och inte tillräckligt nära! Du måste förstå!
    ( Även om kossor kanske inte var den ultimata liknelsen i det här sammanhanget, haha)

    Är det ens möjligt att hata sina stora ögon? =O I alla tider har väll det varit det eftersträvansvärda, finns det inte typ folk som sprutar in något i ögonen så att pupillerna ska bli större och ge intryck av större ögon?

    SvaraRadera
  5. Folk kläcker ur sig de mest korkade kommentarerna ibland att man verkligen undrar vart fan vi är på väg..:/

    Massa folk säger jämt till mig när jag färgar mitt hår eller som när jag piercade mig:
    - Men du som är så FIIIIIN i blont hår!!
    - Men du som var så FIIIIN förut! Varför ska du ha skrot i ansiktet?.
    - Eh, för att jag vill?

    VAR, kan de inte liksom säga; du är fin som du är, fast du passade bättre i blont, eller liknande.

    SvaraRadera
  6. Erika: Åh det hatar jag också, att ständigt få höra att man var så fiiin i en annan hårfärg. Minns att jag hade en kompis på högstadiet som var expert på kroniskt hemska uttal, varje gång jag färgade håret fick jag höra att jag såg bättre ut i en annan och jag var alltid finare i en stil jag gått vidare från. Eh, liksom.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]