lördag 16 augusti 2014

De mest diskuterade blogginläggen just nu



• Alla dessa tyckare. Så obevekliga, oförsonliga & säkra på sin sak. Och jag får beslutsångest bara jag steppar runt bland göttbrödet på Ica & försöker känna efter ifall jag cravar efter glaserade munkar eller morotströsslade koppkakor. Så kommer alltid det ögonblick när tålamodet börjar tryta, när det enerverat börjar suckas, himlas med ögonen & man ber mig att för guds skull bara välja någonting & jag vill droppa allt jag har i händerna, hiva ner närmaste hylla med skogaholmslimpor & skrika MEN JAG VET JU INTE VAD JAG VILL! LÄMNA MIG IFRED FÖR FAN! Så jag förstår inte riktigt hur man lyckas hålla fast vid en åsikt utan att den glider ur ens svettiga fingrar efter att någon konservativ, ettrig jävel satt igång att poka på en med motargument, siffror & statistik eller det lite tonvänligare ” men har du inte tänkt på att..?”
Jo jag har tänkt & nu är jag så färdigtänkt att det osar bränt. Skicka dom där intelligenta värktabletterna, tack. 














• Människor som fortfarande använder telefonen. Till att ringa. Det här är tvåtusenfjorton & nu använder vi faktiskt SHORT MESSAGE SERVICE för att kommunicera, din utvecklingshämmade, tappade jävla ärkeidiot. Nej, jag är inte alls ett dugg svår att få tag på. Jag har fler inkorgar än jag orkar rensa. Jag har ett kommentarfält. Jag har nästan allt en modernt introvert kuf ska ha så om du vill bounda lite över en frappé & några biskvier –stjärta ner dig framför laptoppen for fucks sake.

• Flickor eller pojkar som skapar ett användarnamn som börjar eller slutar med ordet ”glitter”. Det spelar ingen roll hur go & rar personen måhända är, det enda jag känner är vämjelse & inte ett alldeles för irrationellt förakt. 





Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

  1. Yrkesmässigt har jag har "tvingats" ha med människor att göra under hela mitt vuxna liv och det finns fullt av åsiktssäkra individer som gärna ventilerar dessa till alla som helst vill slippa höra. Man blir sååå trött och ett lätt förakt utvecklas med tiden. :-)

    SvaraRadera
  2. I feel for you, dude. Själv blir jag utpumpad bara av att folk på diverse bloggportaler ska tycka till om varenda nyhet, som "”Vi lägger fram förslag som ska ge 150.000 nya bostäder” ur DN. Bah KILL ME PLZ. Skulle dock inte ha något emot att höra Woody Allen tycka till & tänka hela dagarna långa :)

    SvaraRadera
  3. Alltså, måste du verkligen skriva om mig och måste du göra det så himla bra!

    SvaraRadera
  4. Haha snälla SLUTA ring mig jag tänker ändå inte svara. Jag är ett 90's kid jag är inte byggd för mänsklig kontakt, har någon uppfunnit något så otroligt underbart (tack jesus jag inte tror på) som mejl och sms så man slipper stelt småprat RING DÅ INTE. Utnyttja dessa underbara uppfinningar. Ugh.

    SvaraRadera
  5. Kalle: Garvar och tackar ;D

    Glitterfult: WORD, liksom är det så svårt för folk att fatta, efter alla dessa jäkla år, att jag inte svarar? Bah, take a hint! Har någon gång testat det här med att vara stenhårt övertydligt och messa tillbaka ett "skicka ett sms istället" och fått som svar...."Ring upp mig :)".
    Vissa är tamefan hopplösa. Död åt alla halvtimmeslånga samtal som handlar om ingenting och fylls ut av awkward tystnad och en massa "Mmm.."

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]