måndag 4 augusti 2014

Av Idel kärlek. Del sex.





Alby d. 30/8e 1988.
”Hejsan på er ungdomar!”
Hoppas på att ni kommer sams & att ni får vara friska & krya. Jag har det lite krångligt med vänster ben. Har fått blodproppar, som är i en artär som leder till hjärtat eller lungan. Besöker sjukhuset varje vecka. Tar VARAN tabl. varje dag, dessa får jag kanske fortsätta med så länge jag kan andas. Har nu 250 stycken och 500 till finns att hämta på apoteket.
På min stora balkong så blommar det våldsamt nu. Har också två krusbärsbuskar i en låda därute.
Jag var till sjukhuset i fredags den 26/8e, skulle ha varit där den 19e men hade en finska här på besök den 18e och det blev grogg hela-halva natten. Det hade blivit många promille om jag åkt till Huddinge sjukhus. Man får ju inte dricka sprit, eller äta grönsaker när man tar VARAN. Har också  Heracillin, samt penicillin. Men har slutat med dessa ”gifter”.
Det var det värsta, sade läkaren när han såg mitt ben. En sköterska tog mig direkt från poststationen då jag hämtat pengar, jag fick inte ens gå, utan hon tog mig i rullstol & skickade mig med taxi till sjukhuset. Har varit inlagd tre gånger + i konvalescenthemmet i Trångsund. Skulle inte ens få lämna sängen för att besöka ”skithuset”, men jag löd inte deras kommando.

Förflytta er häråt, varför Umeå? Bara snö & kyla. Det är bättre klimat här!
Pianot & dragspelet fick grannen  men knappspelet säljer jag inte. Om något händer, så har jag skrivit under stolsitsen på stolarna i köket att de tillhör dig.  
Du ska hälsa Kurt!

Inomhus går jag utan kryckkäppar nu, men det är svårast på morgnarna. Rut var anmäld redan 1977 då hon stal två silverljusstakar. Det var förjävligt då hon & Arvid Paulsson låste upp dörren till kvisten, som det heter, och stal min cykel & kastade den i Tullinge-sjön. De var kallade till tingsrätten, men då lade jag ner fallet!
Jag tyckte att det var förjävligt eftersom jag då bodde ihop med fanskapet. Hon umgås bara med försöksutskrivna & fyllon!
Vid två tillfällen sade Gudrun E att Rut varit bedrövlig i alla tider. Ett jävla LUDER har hon varit långt innan du & Kurt var födda. Pappan till Kurt är hennes lillbrorsa?
Han begick självmord, 32 år gammal.

Din halvbror Gustav S, han har inte varit här sedan d. 17/9 -1981. Men han är portförbjuden här. Gustav blev en brottsling tråkigt nog. Jag gråter invärtes över Gustav! Hoppas på att du sköter dig Lasse, lova pappa det! Du ska få veta mer sedan men det ska vara muntligt.

Låt inte Rut kela med lillflickan! Jag varnar!
Hon kan vara en stor smittospridare (gödselspridare)

Vi var tre bröder som arbetade vid S.t Jörgens mentalsjukhus. Det var Valter, Ingvar & jag. Jag började som vikarie i H-sand, fick då 250 kr per månad. Min morbror var överskötare för ”Stormen”, hans lön var 800 kr. Just som din farfar dog så bad han till Gud & önskade att hans barn och barnbarn skulle lägga sin hand i Jesus hand, och så skulle vi mötas på ett annat plan. Din farmor & farfar var pingstvänner långt innan jag var född.
Det känns så svårt att ha söner som är brottslingar! Du måste förstå mig. Tiden ilar så snabbt förbi så man hinner inte med.
SKRIV SNART.

2 kommentarer:

  1. Alldeles, alldeles underbart (precis som vanligt). Detaljen med det finstilta inpräntade i undersidan av köksstolarna är ju så bra att man slutar andas en kort stund.

    SvaraRadera
  2. Tack dear fist. Finner det bland annat väldigt rart att han tyckte så mycket om sina köksstolar att han ville att dem skulle komma i rätta händer, och lite mindre rart att dessa stolar kvickt hamnade på tippen efter hans död. Men sedlarna han gömt undan lite här och var vi garanterat snabba med att stoppa i fickan under några spontana glädjetjut.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]