onsdag 2 juli 2014

Obligatorisk uppdatering [ Will die alone with 72 cats]




Och här håller mitt lilla rädda pyre på nio veckor ett vakande öga på Stora Röda Faran som inte vill lämna hans stjärt ifred. 



Kurragömmatajm. 

Välkommen hit Floke!


Första fighten. 

Och så plötsligt går det upp för min stora bubbis att det inte är han som fått en ny leksak. Det är HAN som är leksaken. Och har man bossat runt i lägenheten i över tre år är det såklart inte så kuligt med nån liten jäkla streber som ska…komma här & komma lixom. Gör mitt bästa för att kurera hans nedstämdhet med kattmyntsbollar & norrländsk kvalitetspölsa.









Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Med åren har jag gått över till att mer gilla katter framför hundar. Men mer än så har det inte blivit, här hemma är husdjursfritt. Ser några fina äldre kameror där intill resväskan... bl.a. en Instamatic 100-serien, en Konica c35. :-)

    SvaraRadera
  2. Du har med andra ord blivit betydligt klokare med åren, haha ;)
    Är mest rekvisitakameror, minns att farsan fotade med Instamatic-kameran när jag var yngre men blev rätt dassiga foton så har aldrig riktigt brytt mig om att försöka kolla om den fortfarande är brukbar, har för mig att man inte ens kan köpa sådan där 126-film längre, eller vad det nu var för format.

    SvaraRadera
  3. Går under av att dina bilder alltid håller sån hög jävla kvalité. Man gluttar på dem och fylls liksom av någon slags salighet pga estetiskt korrekthet. Sen att kittedjuren är förbannat söta gör ju sitt också...men menar i övrigt också. Ah, det ska vara en komplimang detta.

    SvaraRadera
  4. Michaela: åh men vilken (alldeles för) fantastisk komplimang! Har aldrig tänkt på mig som nån som kan få till någon slags estetisk korrekthet utan att det är sådant som bara är vissa andra förunnat, som dig tex. Men det var oerhört fint att höra så tack såå mycket!

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]