onsdag 30 juli 2014

Normal people scare me


I felt better when everything was in disorder- Bukowski. 



Iheartthis. Ett av mina bästa & ballaste köp någonsin, gjord av den fantastiska pysselvirtuosen på denna adress: http://alexjzon.blogg.se/
Dagens Känsla. Alltid en av världens bästa filmer.  


Mitt hjärta klappar inte så mycket för rött för tillfället, det klappar för sorgdräktsvart & vita liljor, för en skönmålad & sjuckert finstämd minnesstund & en flopp på piedestal. Jag hade tänkt plita ner några feta rader om hur man pre-tvåtusenfjorton tog ytterligare krafttag för den svenska, sköna välfärden genom att slå ett slag för dyrare sjukvård & ekonomiskt klubba ner nervklena l0sers som har mage att sitta & tjöta om sina förbannade hobbyfobier & suicidtankar istället för att ge sig ut & vara lönsam i samhället,
om en miljöpajsare som föredrar Dom Pérignon & Karat Caviar framför kådaklibbiga fingrar & gödselhögar & som höjer ett varningens pekfinger för att utsläppen från flygen ökar dramatiskt men är en av dem i Sverige som uppskattar höga höjder mest. ”Men jag måste ju komma i tid” försvarar han sig förnumstigt med;
och det är klart man måste förstå. Hans tid är värdefull. Vi andra bör glida fram i etanolbilar som vi inte har råd med nästa gång vi känner för att åka tvärs över landet för att se en zuperztar lyfta taket på någon mastodontisk arena –
 vilket föresten sådana som jag som trilskt skakar på huvudet & muttrar att ”Men jag har ju ingen lust att vara frisk har jag ju sagt” för den delen inte heller har flis till & får nöja oss med att gratisglutta på allsång för seniorer under sådana där trivselkvällar, med varmkorv för en femma, i parken. Nu blev det ju några rader ändå så jag kan ju fortsätta att blossa på min Chesterfield som man höjt skatten på & avsluta med att vare sig dem står & dunkar huvudet mot väggen i den röda eller blå vågskålen så har vi att göra med riktiga jävla praktretards, fast det är ju inte direkt någon purfräsch nyhet.
Men höj i alla fall era glas med fabrikstillverkad päronsaft för Umeås kommunalrådstolthet Lennart Holmlund som gått ut med att tiggarna i stan åker runt i najsiga Mercedes & snattar oxfilé på Strömpilen för att ”någon sagt det till honom”.

Har dock betydligt roligare saker att tänka på. Som att planera min begravning till exempel. 




"Och vi väljer inte självmant att från vaggan till vår grav
bli hetsade i lönsamhetens namn mot nya krav
om framgång lyx och rikedom om skönhet makt och egendom
och att ändå inte droga bort vår otillräcklighet"



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Du får inte försvinna nu när en av "oss" gick bort idag. Finaste Lina ♥ Vi måste va starka för hennes skull å leva för henne!

    SvaraRadera
  2. De gamla proggtexterna är skrämmande aktuella även 2014... inget har hänt sedan de skrevs under första halvan av 70-talet, vilket är... just skrämmande.
    Riktigt coola och fina bilder alla fyra.
    Allt är ju helt rätt på balkongbilderna, kaffe, cigg, laidbackattityd, också Bukowski på det, snyggt!
    Bokbilden med skuggan av din hand... riktigt fin :-)
    Du är kreativ och säker!

    Tack för kommentarerna på min sida.

    (testar snapshots, lite gammalt lite nytt, i mindre format parallellt på ett sidospår: td.fotobrus.se)

    SvaraRadera
  3. Dina ord förgyller min vardag (låter en smula absurt men jag menar att du sätter ord på sånt jag inte ens visste att jag kände) & jag är övertygad om att jag kan få medhåll från många håll & kanter. ♥ Stay strong vackra själ.

    SvaraRadera
  4. Mina två begravingslåtar är Darth Vader theme och I gott bevar från Kristina från Duvemåla. Känner att det säger allt om vem jag är.

    SvaraRadera
  5. Erajka: Tack :) Hänger nog kvar en stund till, men det var ju alldeles fruktansvärt att höra angående Lina! Herregud, så hon har gått bort? Minns bara att jag läste för några veckor sedan att hon låg på sjukhus :(

    Tony: Man tackar å bockar i massor ^^ Och åh ja, Affe och resten av gänget verkar på gott och ont vara tidlösa. ( intresseklubben noterar: Pumpade nyligen på med på med Nationalteaterns Speedy Gonzales i bilen utanför Mcdonalds, inombordslog åt föräldrar som stampade takt och deras kidz som dansade runt, utan att förstå vad det är dom "uppmuntras" att tända på)

    Michaela: Åh men det gör mig helt megaglad att höra och förgyller MIN dag <3 Thank you my dear!

    Stormen: Den låt jag allra högt skulle önska spelas är Du Måste Finnas, också från Kristina från Duvemåla. Ser liksom framför mig hur många ska sitta där och snyfta och känna en jäkla tomhet men det hela skulle ju nästan vara lite...ja...för narcissistiskt.

    SvaraRadera
  6. Himla fint omdöme av dej, hörru.. och det ser ut som om att armbandet verkar trivas bra på din arm. Du passar jättebra i det!

    ..och du.. häng kvar ett tag till.. ljuset i tunneln kan mycket väl vara ett tåg - men det finns en chans att det är nånting mycket bättre också..! Jag vet att det är tröstlöst till och från .. men vi får klänga oss fast vid nånting som liknar hopp tills händerna krampar. Och då får vi klänga ännu lite till. Jag vägrar tro att det inte skulle finnas en plats i livet för oss. Vi måste bara söka vidare. Och när vi hittat den platsen kommer vi att vara så jävla awesome. .!! Styrkekram!! / little fucker

    SvaraRadera
  7. Ps har du instagram? Du tar fina bilder och det vore kul att följa dej.. jag heter alexjzon där iaf..☺

    SvaraRadera
  8. Alex: Tycker själv också att jag passar jättebra i det *jävligt självgod alltså*, haha.
    Och tack du, himla fint formulerat om att klänga sig fast tills händerna krampar och sen klänga lite till. Det är sådana ord man måste hålla fast vid, hårt som faen.

    Har övergett min egen insta för typ ett år sedan men kikar in då och då för att kika livet och läget hos dem jag följer så ska looka efter dig nästa gång jag är inne :)

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]