onsdag 16 juli 2014

Analogt och sommarljud.


Betydligt najsigare än Obbolas svettåstånkmarknad - Thaifrulle i skogen.



Ja, jag är för cool för min glass, vadårå?

Som slapphänt liten parvel råkade jag tappa en bautaklubba på ett kilo i den här snaskbutiken på Kungsgatan.
Nu har jag för första gången på nitton år återvänt till brottsplatsen på skälvande ben & med flashbackflackande blick.
Mamma: Den där klubban ni har i fönstret, hur mycket kostar den?
Rultig gumma: Den är inte till salu förstårru, det var en gång en liten jänta  som tappade den i golvet så att den gick i hundra bitar. Nu är den ihoplimmad och är bara kvar som tja..prydnad.

Tvärbryter ut i ett sepeflabb & rusar därifrån.



Veckans lifesaver:
1. Bellamy brothers - if i said you had a beautiful body.2.Waylon Jennings - Bob Wills is still the king.3 Lynn Anderson - i never promised you a rose garden.4.Roky Erickson- i think of demons.5.Patsy Cline- Crazy. 6. Madrugada - running out of time
7.Kris Kristofferson and Rita Coolidge - I'd rather be sorry.8.Rod Stewart - i don´t wanna talk about it. 9. David Allan Coe - Laid back and wasted.10.David Bowie - Rock n roll suicide. 11.Dr Hook - I can´t touch the sun. 12. Kris Kristofferson - The pilgrim, chapter 33



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Bra låtlista, Madrugada var en ny grupp för mig. Storyn om klubban var för bra!
    För övrigt bra bilder som vanligt, du får in en skön känsla.

    SvaraRadera
  2. otroligt vad bra madrugada var. aldrig hört talas om dem innan faktiskt, tack och bock för tipset. och tack för din kommentar, uppdatering kommer nog snart tror jag. har liksom inte vetat vart jag ska börja någonstans och allt bara rullar på så jävla fort. jaja, ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Tony och Elin: skojigt att fler upptäcker den norska och grymma rockgruppen Madrugada :) Deras duett "lift me " med Ane Brun är makalös och deras låt "salt" är också en av mina favvisar.

    SvaraRadera
  4. BOOM! Alltså.. Kärlek till dej och den här bloggen..! Älskart! Så jävla trött på att läsa bloggar med tradiga "dagens outfit", ord utan mening och bilder på gårdagens smultron.

    SvaraRadera
  5. Hen heter A: Åh men gudars vilken fin kommentar, blir ju alldeles galet megaglad ^^ Tack!

    (Kan dock dra mig till minnes att jag faktiskt fotot hjortron, men kilopriset är ju betydligt högre än smultron så det är ju lite mer...tja...klass, haha.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjortron är en helt annan sak! Som du säger - dyrare kilopris. Det är ju dessutom skogen guld och förbannat mycket jobbigare att plocka. Vill dra mig till minnes att jag blev attackerad av både broms, mygg och jordgetingar! Sånt händer inte i idas sommarvisa. Hjortronplock = action med livet som insats. (Helt grundat på min enda gång som hjortronplockare vid en ålder av 10 år med panisk rädsla för allt som kunde stickas/bitas.. meen det kan man ju skita i!)

      Radera
  6. Men tack som rackarns..! Jag gör alla armband själv och de beställs via mig. Det går även att beställa egen text. Om det finns intresse så mejla till alex.jzon@hotmail.com

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]