tisdag 7 oktober 2014

The things we leave behind/skatter & slaktteorier



Augusti. På återbesök hos tysken & kompani. [Husregler: Behåll för guds skull skorna på, ta gärna allt vi äger & har, men kaffet & findoppet, det får ni fan stå för själva.]




Amerikansk klockjävel från artonhundratalet som jag adrenalinsvettig & fyndrusig trodde jag skulle ca$ha in tusentals kronor på, men så får jag inte ens sålt fanskapet för en sketen hundralapp på bakluckeloppis. --->







Kan Allan med sina compulsive hoarding-tendenser så kan jag. Har ingen aning om vad jag ska ha för nytta av flaskor med bläck, buntar av besynnerliga runda filter & en påse full av gasmasker, kanyler & andra sjukhusvassa föremål men tja, man vet ju aldrig? 


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

13 kommentarer:

  1. Dagens Nordic Decay! Det finns lite av varje kvarlämnat i det huset.

    SvaraRadera
  2. Fint, var finns detta ödehus?

    SvaraRadera
  3. Tony: Jupp, dom bara lämnade allt och stack. Rena prylparadiset för mig med andra ord :)

    Anna: Tack, det ligger utanför Vindeln i byn Hallnäz. Addera sedan två prickar ovanför a:et och gör om z till ett s. Haha, kodar lite för är paranoid att familj och bekanta där ska råka hitta med en googlesökning.

    SvaraRadera
  4. Kanske har du tagit bort kommentarfunktionen på det nya inlägget, för jag ser den inte. Det lägger en delningsrad över vissa delar också.

    SvaraRadera
  5. Tony: Vet inte riktigt vad du menar med delningsrad men tog bort kommentarfunktionen över hela bloggen, sen ångrade jag mig och pillade fram den igen, dock verkar inte inte bloggen hängt med riktigt än i svängarna =P

    SvaraRadera
  6. Om du menade att texten hamnade snett åt hällskåtta bredvid diverse foton så verkade det vara ett konstigt webbläsarproblem jag hade med Mozilla, det hela syntes dock när jag öppnade Internet Explorer istället.

    SvaraRadera
  7. Gillar den röda spannen (hinken). Är det Carrie´s öde som väntar om dörren öppnas?
    Tack för besöket hos mig. Välkommen tillbaka!
    Och du. Det är verkligen nåt med kommentarsfunktionen.

    SvaraRadera
  8. åh! öh! PLATSEN/STÄLLET! vill.vara.där! Det har stått och blitt gammalt så länge(?) att det blivit så modernt och shabby chic att en retro hipster med namnet Urban från söder skulle köpa kåken och anse att den är renoverad och klar som den är..! Grejerna asså... Kärlek och upphetsning..!

    Och för övrigt så kan jag berätta att när Twin peeks gick på televisionen back in the Days så låg jag och kröp bakom soffan i vardagsrummet för att smygkika på denna barnförbjudna serie (precis som serien "V"). Mamma ägde soundtracket på LP och jag brukade släcka ner hela lägenheten och lyssna på de mystiska tonerna och tänkte stenhårt på Laura.. Fast det säger egentligen inte så mycket om mig eftersom jag lyssnade minst lika mycket på Lena PH och "dansa i neon".. Och jag var besatt av Australien så av den anledningen kollade jag på ALLA australiensiska serier som jag spelade in på kassettband (enbart audio) så att jag skulle kunna lära mig replikerna på klockren australiensk dialekt. "Victor Charlie-Charlie!!"

    Sånt jävla udda barn. Jag borde fan bo på söder!

    SvaraRadera
  9. Dog den estetiska döden när jag såg din nya design. *trettio tummar upp yo*

    SvaraRadera
  10. Btw vad i hellskotta är det för guldgruvor du springer omkring å fyndar i hela tiden? Blir måttligt avundsjuk; här finnes endast urplockade Myrorna m överpriser & svettiga tishor.

    SvaraRadera
  11. Varför kan jag inte kommentera på twin peaks inlägget? D: vill ju säga att twin peaks är det bästa ever och cooper är den babeigaste baben. Mmmmmm. Alltså DU VET EJ VAD DU MISSAT! Twin peaks förändrade mitt liv haha ;)

    SvaraRadera
  12. Kalebass: Inget Carries öde än så länge, men vem vet, ska försöka våga mig dit efter att midnattsklockan börjat klämta någon gång ;)

    Hen heter A: Jäpp, pläjset i egen hög byggnad! Och Fuuk mi vad jag garvade åt din kommentar, ser mig själv nästan som ägare nu så varför inte? Får lägga ut huset på blocket med titeln " RETRO HIPSTERS, TITTA HIT!" Är ju dessutom möblerad och allt så vad kan slå fel? Förutom att tja, jag hjärtar rucklet så mycket :( Min pappa annonserade dock ut världens skabbigaste husvagn som står utanför på facebook men det var ingen som nappade, hahah.

    Men åh, vill också ha varit ett jävla udda barn. Det enda jag minns var att jag var besatt av tv-filmen Puff the Magic Dragon och har genom hela mitt vuxna liv sökt efter den för att gotta mig i någon slags fantastisk nostalgi som jag antog skulle mitt liv lite mer komplett. Hittade till slut den på youtube och den enda känslan var väll "Vad fan i ....?"


    SvaraRadera
  13. Michaela: Oh my, förstår nu att jag genast måste rätta till detta designmisstag, jag vill ju såklart inte att du ska falla ihop och dö darling!! :( :( Men hahaha, tackar för dina trettio tummar upp, det var den där rotlösheten som slog till igen.
    Säger bara landsbygden och glesbefolkade områden. Det är där de övergivna guldgruvorna finns ^^ Här i stan finns det då dock gott om överprisade Myrorna-lokaler. Vad hände med den tiden då man faktiskt for till Myrorna för att fynda och inte betala fullt (över)pris på 350 kronor för en begagnad jeansklänning?

    Fult: Det är något tillfälligt knas, men åh, har hunnit glutta igenom några avsnitt till och den är ju rent hypnotiskt bra! Cooper är ju typ den bästa serieskapelsen, och möjligvis första, evah tillsammans med Rust Cohle i True Detective. Är iallafall oändligt glad att jag har många fler avsnitt att se fram emot :D

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]