fredag 10 oktober 2014

2014-10-10/Överlevnadskit

1. Så. Jag är inte längre en tjugoåttaårig oskuld utan har äntligen gjort det. Sett mina två första avsnitt av Twin Peaks 
och fattat vad jag gått miste om under alla dessa år. Herrejävlar vilka fantastiska karaktärer & herrejävlar vilken räddning 
de närmaste veckorna. [Låter förresten fantastiskt att serien efter tjugofem år återkommer till tv-rutan runt år
 tvåtusensexton]

 2. Ettor och Nollor. En av de bästa miniserierna Svt slängt ur sig. Fullkomligt genialisk handling & dialog &
Gustaf Skarsgård i sitt esse. Ett sånt där Must See, ett antal gånger.


3. Den här låten & videon. Är en typisk periodare & ibland när jag, som nu, bara ångestgungar fram & tillbaka
framför datorn så är det den här som går på repeat i timmar. Är förövrigt min fars favoritlåt också. På delad förstaplats med
 Terry Jacks "Seasons in the sun".


RASTEGAR ft. NORDMAN - Livet som en värsting

[Älskar när man kombinerar genrer. Som när Mikael Wiehe gör låten "två strängar på min fiol"  tillsammans
med Anton Axélo eller när Struggle slänger in lite Waylon Jennings på sin platta]


Ur kontroll, ur balans i hela livet/
du gjorde dig ovän med alla och befinner dig mitt i kriget/
bruden hamnade på behandling och la ner allt/
hon slutade att se upp till dig för det var inte längre ballt/
och där stod du deprimerad,fortsatte droga/
nära överdosen för att dämpa din plåga/
var det värt att leva på det här sättet?/
ta dig ur situationen hur långt ner du än har ramlat/
anhöriga gråter när dom ser vart du hamnat/




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,