fredag 17 oktober 2014

90s




Någon åttiotalist som minns den här partypoopern nedan? Har något minne av att det var en låt som pumpades ut på ZTV & att det var spåret på sådana där Absolute Music-skivor som jag alltid hoppade över. Men nu, nu är det verkligen ett kärt återseende & jag mysryser av nostalgi blandat med att jag som vuxen & jäkligt klok faktiskt fullt ut inser vilken fantastiskt text det är. ---->





Den här ÄR fortfarande bra. Är av den bestämda åsikten att våra pojkband hade så mycket mer substans & swäng än de där vedervärdiga flickidolerna som spottas ut i dagsläget. Det går ju lixom inte ens att skämmas över att ha hånglat med Okej-posters av Taylor Hanson eller Nick Carter. 

“You're on the verge of going crazy and your heart's in pain
No one can hear though you're screaming so loud
You feel all alone in a faceless crowd
Isn't it strange how we all get a little bit weird sometimes.”

[Det här inlägget faller in i kategorin blanksteg]

7 kommentarer:

  1. ALLTSÅ, Hanson. Ölen smakade plötsligt lite bättre. De var dock inget favvo-favvo hos mig, men det känns på insidan ändå. Småpirret över Taylor fanns & jag inser nu att det nog var pga att han såg ut *som en tjej*. Bisexualiteten in disguise, haha. Åh, den där nostalgin - så vacker, underbar, äcklig & obehaglig på samma gång. Hur gammal är du?

    Om du testar med Stevia, berätta hur det blev plz! :)

    SvaraRadera
  2. Btw så ser det där dagbokspappret sjukt bekant ut?!

    SvaraRadera
  3. Violent: Jag är 28 så Hanson måste haft sina glory days för mig i mellanstadiet, i högstadiet var det väll balla boyz som Eminem och Cobain som gällde ^^ Hade förövrigt en crush på minstingen i gruppen också men det var ju lite lammköttsvarning över det hela så inget man snackade öppet om, haha. Finns något klipp av Hanson som vuxna på youtube när dom sjunger en cover på Ain't no sunshine och jag höll typ på att falla av stolen av någon form av åldersångest; bah STANNA VÄRLDEN, NI FÅR FÖR FAEN INTE VÄXA UPP! *vägra,vägra förändring*

    Fanns det något annat val för tolvåring flickor än att klottra ner sina dagar på rosa, parfymerade papper? =P

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Oh, märkligt att svara såhär långt bak i blöggen så vet inte ens om du ser svaret, men tänkte till rockbaren som ligger längst ut vid järnvägsstationen, bredvid nattöppet och ica å det där. var där igår och det var riktigt grymt och soft, vet dock inte hur det är idag (igår kunde man iallafall ta med egna vinylplattor och spela opp om jag int sa det) sticker väll dit runt sju-halv åtta och ser hur länge jag stannar beroende på om det är något skönt folk där. äR redan skitbensad och trött, hade säkert behövt någon lina "upppiggande" haha men får hoppas att någon öl väcker upp mig. Men som sagt, om du bestämmer dig för att droppa förbi nångång så skicka ett mess :) /Zelda

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Hehe, jepp ska ta bort kommenternara (orka korrigera) =P Kan bara säga att jag seg som fan så kommer nog inte lyckas ta mig dit förns halv nio och brukar oftast vara kvar tills stängningsdag ( som igår, wtf, ALLT stängde 11 eller ett på natten =( Men hade varit skitkul ifall du hann att komma dit :) / Z

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]