måndag 27 oktober 2014

[ein] dasein ohne leben


; Existence Without Life. 





Regress : Att [bara] halvdö abstinensdöden & fastna framför kanal 9s morgonutbud av Frasier, Gränsbevakarna USA, Hairy bikers: Best of British, SOS västkust och inte orka zappa bort eländet. 
 Lite indiansommar. 

Veckans darling: Paloma Faith.

 

Umeås Moralpanik på scen i Döbelns park. Ett sånt där ögonblick när man äntligen vågar sig fram till scen & sångaren gladlynt stirrar rakt in i kameran samtidigt som man paniskt trycker & trycker & trycker för att avtryckarhelvetet helt sonika slutat fungera.

Pojkvänsjeansen för hundra $pänn i underbart ofitt modell. Det är liksom ”Okej, jag ser ut som fan & orkar inte leva längre men jag går åtminstone under i störtsköna brallor.”

Fuck it-frossa. Det är såhär det ser ut när man ger upp, allt. Häagen-Dazs Pralines & Cream , Monkis Jordnötssmör, kanel & digestivesmulor. Och snittkakor som jag bakat enligt Violents recept & som jag har en förmåga att bränna varenda gång. Det bästa är ju såklart att man inte går upp i vikt om man serverar kalorierna på fint porslin. True story. 


Summering: Försöker att överleva på sådant som får mig att vilja dö & mina fullkomligt briljanta favoritkomiker:  



“I have a picture I keep in my wallet of my father’s corpse; my father died in 2001. He was just a fat nice guy. He died at seventy-three, he had colon cancer and it just fuckin’ tore him apart. He was a fat nice guy who was always nice. He made blueberry pancakes and he didn’t have any opinions. He just smiled and he was fat. And then he was down like seventy-eight pounds and I have a picture of me kissing him on the forehead moments after he died. I’m all full of fucking tears and, and I keep that picture in my wallet to show people who show me baby pictures. ‘Oh you had a baby? Well this is how that ends. This is what you made. That’s what you made. Did you consider that? Before you had the hubris to fuckin’ just create people without their consent? ‘Cause that’s going to be your corpse one day and that will be your crying child not understanding why, someone who’s done nothing but be really nice to people, has to be fucking raped to death with shit cancer by nature like that. And then it will be your baby’s corpse with the gray death mask, that when you touch their cheeks, all the cold drool that’s built up in their open mouth spills onto your hand. Do you want a copy?’”
  Doug Stanhope







Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

  1. En bunt riktigt bra bilder och Paloma gillar jag, i vart fall hennes första album efter det glömde jag av henne. Texten gör mig ju lite ledsen, som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Tony: Vielen Dank! Och Paloma har några riktiga fullträffar, tror jag diggar hennes andra album bäst och tack och lov att jag inte är någon musiksnåbb för jag älskar hennes cover av Never tear us apart ^^

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina bilder! Och vilka jeans, som sagt, störtsköna brallor. Men vilket himla jobbigt citat om cancern, fastän väl uttryckt. Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid spännande att titta in här. Svar på din fråga: jag skriver bara skrivpuffar idag. Vad jag gör i morgon vet jag inte. Men tack i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Spännande samling med bilder. Gillar sista bilden speciellt mycket (gif) för den stämmer riktigt bra in på mig. Nu har inte jag kollat igenom din blogg än och sett vad du brukar publicera, men får lite ledsna vibbar. Vet inte heller hur mycket av mina bilder som du sett, men jag pysslar ganska mycket med gatufotografi, tiggaren var inte den första. Jag har diagnoserna social fobi och generaliserat ångestsyndrom och borde väl inte våga fota främmande människor på gatan. Jag blir dock en helt annan person bakom kameran, vågar mycket mer i den rollen. Har nog aldrig sprungit på någon som protesterat över att jag fotar, jag trycker i och för sig inte upp kameran under näsan på dem heller. Tycker att det har varit mer positiva kommentarer, folk vill till och med posera framför kameran. Bästa sättet att börja är att sätta sig på en bänk på stan och fota folk på håll och sedan successivt närma sig dem, såvida du inte har ett bra objektiv eller zoom, då går det ju att hålla lite mer avstånd. Det boostar verkligen självförtroendet att våga. Minns att jag var helt lyrisk efter mitt första gatufoto där jag till och med frågat om jag fick fota. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Isabelle: Tack! :) Och efter alldeles för många erfarenheter av skinnyjeans som man bara längtar efter att komma hem och slita av så säger jag bara PRAISE THE FASHIONLORD!
    Citatet ja, så fantastiskt himla mörkt. Doug är min gud <3

    Kalle Byx: Vad najs att höra! ^^ Och Que Sera, Sera, Whatever Will Be, Will Be. Låter ju som en bra inställning iallafall, att ta skrivandet och dagen som den kommer.

    SvaraRadera
  7. Hanna: Thanxxx och älskar också sista giffen, det måste vara ett av de mest genialiska citat som finns. Och jorå, ledsna vibbar är mitt mellannamn så det finns gott om det i den här mörka blögglyan, haha!
    Känner igen känslan av att kunna bli en annan person bakom kameran, använder den ofta som en slags sköld - fast när jag har riktigt dåliga body image-dagar och inte vill sedd så vågar jag inte gå fram till folk och tja...ge dom en chans att döma mig.
    Men men, väntar på det ögonblick du beskriver när man blir helt lyrisk efter sitt första gatufoto där man faktiskt vågat fråga :)

    SvaraRadera
  8. Grym blogg. Jag har letat efter nya bloggar att följa och din kommer antagligen bli en av dem. Du skriver liksom lite om de ämnena jag är intresserad av och med ett språk som gillas. Keep it up:)

    SvaraRadera
  9. Jhna: Men jezus vilken fin komplimang, väldigt najsigt att höra så tack i massor ^^

    SvaraRadera
  10. Svar: Det stämmer, han mår inte heller helt bra. Vi har varit i sjukskrivning/arbetslöshet tillsammans sedan vi träffades, med kortare perioder av studier/arbetsträning, så det är en väldigt komplex situation, svårt att veta var man ska börja liksom, vad man behöver göra för att finna balans, osv. Det som är självklart för de flesta är stora frågetecken för oss. & det är svårt att försöka bygga upp sig själv när man är två som behöver göra det & då det vi har tillsammans dessutom måste lagas & fixas parallellt med det. Himla rörigt blir det...

    PS. Kakorna är svinlätta att bränna!! Nog säkrast att köra den korta tiden eller kortare, behöver väl bara lite längre tid att stelna kanske. &&& jag älskar Louis & Stanhope, så braaa & spot on så ofta! Mm. DS.

    SvaraRadera
  11. Förjävla bra smak du har Violent, alla som ett hjärta som dunkar lite xtra för Louis och Stanhope tillhör per automatik den mänskliga eliten ;)

    SvaraRadera
  12. åh så fint porslin är dealen alltså. I will keep that in mind :)

    SvaraRadera
  13. Mary: Jepp det är vetenskapligt bevisat ;)

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]