måndag 28 oktober 2013

Av idel kärlek, del tre.





Hej på er allesammans. 22/12 – 83

Polisen och jag var till Rut den 6/12. Hon skulle vägra att släppa in oss, hade hon krånglat längre hade dörrprintarna åkt ur dörren.
Alla mina kläder är stulna, finns inget kvar. Nästan inget husgeråd heller. Symaskinen som jag fått av morsan är också stulen. Rut har aldrig ägt något husgeråd! Alla tretton stålfat är borta. Foton och en plåtlåda med gamla mynt är stulna ur hörnskåpet. Du skulle ha gett fan i öppna det,
nu fick ju den tjuvfittan se hur lätt det gick att öppna, ja, både du och Kurt visste ju vad som fanns där, jag visade ju er detta en gång.
Vad det är med sprit, så har jag inte köpt en kvarting sedan den 1 juli då jag var i Härnösand. Fam ”Margit” i H-sand åkte hit den 27 juli med en hel del saker efter mamma. De övernattade här 2 nätter, och det gjorde jag också i H-sand. Jag hade så mycket blommor här som måste vattnas, både inne och massor på balkonggolvet och i lådor.  
Får hoppas att du inte blir inblandad i alla dessa stölder. Det gäller flera tusentals kronor för mig. Jag varnade ju dig en gång.
Ska idag till polisen igen.
Rut har skämt ut sig så fruktansvärt här i kommun. Hon har alltid varit tokig! Hennes mor sade ibland, att hon varit bedrövlig jämt!
I Tullinge kastade hon min cykel i sjön, hon stal också kläder av mig då och klädde upp en fylleepileptiker ifrån topp till tå, hans gamla skitiga kläder lämnades kvar i farstun i Vita Villan.

Har också Kurt betäckningspartner? Ja, du skulle ta ett vikariat på sjukhuset, men kanske du inte passar för det. Jag var 18 år 3 månader då jag började. ”Ock med nit & skicklighet” står det i mitt tjänstgöringsbetyg. Men nu har jag arbetat färdigt för alltid. Är så vinglig i båda ändarna. Har ju också haft två hjärnhinneinflammationer och två lindriga hjärnblödningar.
Får önska er alle trevliga helgdagar! Skickar också några kort så du får se hur en äkta ”fårskalle” ser ut.







Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]