fredag 4 mars 2011

Självmord für alle

Ny satsning mot självmord

[ Obs – ovanstående klipp slänger inte direkt ner någon vidare röd tråd till inlägget]
Jag vet också en nollvision mot självmord. Slutenvårda & extravaka varenda eländig sate, stämpla dom med ett LPT som inte går att gnugga bort & bälteslägg hela skaran av spillror 4-life. Sen kan den där Simon, överlevaren, nyatagaren, försöka överrösta sinustonerna från tv:ns testbild genom att föreläsa om hur wunderbart lifvet faktiskt er & shaka tag i alla findusfiskgratängsslappa & dököttiga axlar med uppmaningen ” Fånga dagen! Kom igen, jag vet att du kan bara du vill! Gör det bara!”. Någon kom ut på den ljusa sidan & slickade sig livsaptitligt runt läpparna, slängde sina trånga dojor, insåg att sammetstunikor gör hela världen smooth & lånade gräsmattegödsel av grannen – såklart att någon är precis som jag. Är det meningen att jag ska respondera med något slags heppigt it works if you work it & börja botanisera efter vårblommor? Allt jag kan säga är ” Grattis Simon & hipp hipp hurray till din pånyttfödelse men du sätter inte ett ansikte på min problematik.”
Det är ju grejt om det börjar vårdas empatiskare but it´s just fuckin´crazy ifall ni lägger en ännu större tarmtömningssats över min fria vilja & skitsnackar om att jag inte är i skick att veta vad jag egentligen vill, att livet alltid & utan undantag är det ända korrekta & att höga mål är ett tankefel jag måste få rätsida på & så småningom kommer stå med båda fötterna på ett dansgolv så jävla gräjtful över att jag fortfarande kan att klunga ihop mig bland andra krogdrägg & fylleskräna ” Who the fuck is Alice?” när Dj:n spelar Smokie. Och ps, jag lovar att inte avskedsbrevböla om att psykiatrin svikit mig genom att vara loja. Det verkar betydligt mer tillfredsställande styggt att lägga hela skulden på min soc-handläggare < so zpaaaankk mee xxxx >

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]