onsdag 26 september 2007

Sjukast vinner



DisorderRating
Paranoid Personality Disorder:High
Schizoid Personality Disorder:Moderate
Schizotypal Personality Disorder:Very High
Antisocial Personality Disorder:Low
Borderline Personality Disorder:Very High
Histrionic Personality Disorder:High
Narcissistic Personality Disorder:Moderate
Avoidant Personality Disorder:Very High
Dependent Personality Disorder:High
Obsessive-Compulsive Disorder:High

-- Take the Personality Disorder Test --
-- Personality Disorder Info --



Av någon anledning så känns high och very high som rena toppbetyg. Som att slita upp avgångsbetyget och upptäckta att man har potential till något mer än bara IG och G.
Se röda lampor som blinkar ”HIGHSCORE, HIGHSCORE!”. Grattis, du är fullkomligt knäpp!

Och jag andas ut. Ler det största leendet på länge. Äntligen lite feedback och ära. Nu vet jag ju inte ens vad motsvarigheten till Schizotypal Personality och Avoidant Personality är på svenska, men det är bara att tacka och ta emot. Hänga upp på väggen som ett diplom och skryta inför alla som vill lyssna.
Ja, fan vad pappa ska bli stolt!




Andra bloggar om:

7 kommentarer:

  1. Tack för dina reflektioner! Själv Fick jag higscore på obsessive, vilket stämmer alldeles ypperligt. Går en ständig brottningsmatch mot min perfektionsm och oflexibilitet. Snacka om omodern. Nu är det bara flexibilitet som gäller när man rör sig bland folk så här är det UFO-varning.

    SvaraRadera
  2. Jag går också en ständig brottningsmatch mellan min perfektionism, och mina bristande förmågor.
    Det känns nog rätt ofta som om man går runt med Jonas Gardells boktitel skrivet i pannan: Ett ufo gör entre!
    :)

    SvaraRadera
  3. *Snyft* Jag som blev friskförklarad för några år sedan. Aldrig blir det nåt av en.

    SvaraRadera
  4. Ach, misströsta inte Aleph. Det kanske svänger om snart igen ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, då vet man ju åtminstone varför man är som man är. ;)

    Men, ärligt talat. När jag gick till psykologen scorade jag också högt på en rad sjukdomar & störningar. Jag är dock bara drabbad av borderline och BDD. Ja, och så har jag en del andra tvångssyndrom också.

    Avoidant tror jag översätts endast till "undvikande personlighetssyndrom" eller nåt i den stilen.

    SvaraRadera
  6. Åh lyllos, jag vill också ha borderline och bdd och tvångsyndrom jhu! ;) Fan vad livet är orättvist!

    Tur att man i dagens samhälle kan göra om allt till meriter.

    SvaraRadera
  7. Oooh det där gjorde jag också för ett tag sen. Jag kände OCKSÅ mig stolt över att få very high om inte rakt igenom så åtminstone på ganska många ställen. Som Skinhead Barbie sa, "Du är ju mer fucked up än MIG för fan..."

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]