fredag 21 september 2007

Det kom en dag då litteraturen fick en annan betydelse

Bloggportalen. se har olika listor som är till för att ge mig en inblick i vad som är populärast just nu. Från mest länkade, till de mest besökta proffsbloggarna. Katrin Zytomierska är en av de proffs som fått sin plats på toppen korad.
Hennes blogg är också med på min lista. Över allt som jag inte kan förstå, hur mycket jag än analyserar. Liksom…vad? Hur? Varför?
Gode Gud, är det här slutet?
Generationen som bränner upp alla böcker av John Steinbeck och delar ut nobelpriset till Linda Skugge?
Generationen som bokar en tid hos farbror doktor och ber honom att operera ut ens hjärna för att den tar för mycket plats?

Nej, jag förstår verkligen inte. Dagböckerna på lunarstorm har mer innehåll. Min lillasysters rosa dagbok med hello kitty-motiv är mer välformulerad. En lös tråd på min tröja ger mig mer stimulans.
Och proffs? Ska vi inte lika gärna börja kalla Eilert Pilarm för ett musikaliskt geni?

Det är inte hennes fel, jag vet. Hon kan inte rå för att hon är ointressant och tråkig. Det som oroar mig är att folk faktiskt läser skiten.
Förslöade, dumma jävla mänsklighet!


Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

  1. Okej. Nu pallar jag inte mer. Adda mig på msn, eller maila eller vadfan som helst. jag tänker inte läsa EN ENDA JÄVLA BLOGG TILL som jag känner att jag kunde ha skrivit. Okej att du gillar Winnerbäck, där skiljer vi oss, men annars är det läskigt hur lika vi tänker. Nu måste jag se hur du ser ut, i hopp om att finna någon skavank så jag kan få en ursäkt för att radera dig från mitt korta beroenderegister, för det enda jag hatar mer än att uppritkigt gilla någon, är att inte veta om jag ska älska någon eller inte. hm. det där fattar nog ingen, men hursom, adda, maila, messa. NU! *beordra*

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]