onsdag 17 februari 2016

Av idel kärlek, del åtta ) Tjuvbytt.





[#Selfiekåt
före sin tid. På riktigt alltså. Jag har nog över hundra virtuosknäpp som faller in den övertydliga kategorin ” Du! Du! Ta kort på mig här!” medan den nordinska skönheten rättar till rocken & allra helst tar god tid på sig att sätta sig ner i en kontemplativ, livsbejakande pose.  
& så motiven han finner & fångar lite här & var. Det är helt klart en alldeles fascinerande wowfactor(y) att digga runt i.]



♥ ♥ ♥ ♥

Fredagkväll d. 25/11 -1988.

Hejsan på er ungdomar!

Först & främst hoppas jag på att ni får vara friska & krya. I mitt fall ”vippar” det på lite sådär. Rut är bland annat misstänkt för mordförsök emot mig. Det är också en av orsakerna till att hon bor i Umeå numera. Tidigare ”gömde” hon sig hos Britt. Men hon är ännu eftersökt, hon är inte ensam om detta mordförsök,
som har gjort mig till en skavank individ över en natt ?

Du ”Lasse Liten” ligger också dåligt till eftersom det finns bevis att du bestulit mig!
Skäms du inte heller? Att stjäla ifrån din far?
Det är fruktansvärt! Kunde inte tro detta! Återlämna allt stöldgods, kläder, m.m. Din ”storebror” Gustav är helt portförbjuden här hos mig. Sista gången han var här var d. 17/9e – 1981.

Du kan få samma straff? Hur kan ni göra på detta sätt?
  
Jag har en minnessak att ge till lillflickan. Att jag blev farfar i unga år, det trodde jag inte. Det tar många år ännu innan du blir farfar.

Den här julen blir jag kanske ensam? Jag kan inte heller besöka någon, vill helst att någon besöker mig. Går ännu med kryck-käppar. Vi ska se framåt, ej bakåt. Jag blir nog bra till sist?  

Vilka intressen har du & Kurt? Mitt är spela på dragspelet ibland, orkar inte annat, jag är en ”liten” tjockis nu, väger bara 112 kg. Det är lite för våldsamt.
 Vidare får jag hoppas på att ni kommer sams. Du har en dålig ”stamtavla” på mamma-sidan. Min största önskan är att du sköter dig. Ett sorgebarn har jag, det är Gustav!  Din farfars sista önskan på sin dödsbädd var att alla barn och barnbarn skulle överlämna sina liv i Guds hand.

Jag har nu varit sjukpensionär i 10 år, tidigare var det sjukkassan. Det är inte trevligt att bli skavank när man är så ung! Kunde jag bara gå, skulle jag ta ett arbete inom mentalvården. Visst kan jag vikariera för någon, har varit mentalskötare i H-sand & Göteborg. Bodde hos brorsan Valter & hans fru, jag var sådär 19-20 år.

Var till apoteket nu & hämtande ut 250 tabletter igen i burk. Men tänker inte ta några fler av dessa VARAN-tabletter, fick blodproppar i benet efter benbrottet. Besöker sjukhuset varje vecka för blodprov.
VARAN kan vara mycket farliga, de kan vara bra men skadar andra organ i kroppen. Blodproppar i hjärna, ögon, lungor, hjärta! (Tung i skallen)

Det var fruktansvärt att Rut skulle rasera hela hemmet! Vi hade det så bra, men Rut var (idiot!), hotade att mörda er båda! Kurt & dig.

Jag saknar dig & Kurt så mycket! Det var 1983 du & jag såg sist. Kurt var 1980.
Min högsta önskan är denna, att du är ärlig & uppför dig som människa. I annat fall, så kommer jag till Umeå & drar dig i öronen.

Så bra det vore om du & Kurt vore bosatta här.

Mina bästa vänner har dött.
Har ingen spelkompis i musik, eller schack.
Spelar mestadels på dragspel nu, men mandolin är ju favoriten. På mandolin spelar jag polkett, hambo, vals, ja, allt. Är för drumlig i fingrarna för att utföra detta på knapp-dragspelet.

Min syster Margit sände hit ett stort paket med nya kläder för två veckor sedan, allt var måttbeställt. Hon tog mått på mig i somras när hon var här. Jag väger nu som sagt 112 kg. Måste banta, men hur?
Jag lagar ju så god mat, som vanligt!

Kurt & du var mycket snälla som småttingar, ni bråkade aldrig sådär eller slog varandra. Men Rut har varit ett problem för mig i över 20 år! Hon bestal också sin mor på en guldring. Efter upptäckten så tjuvbytte hon ut ringen & lämnade sin mor en gammal (stulen?) ring. Pappan sade att det var en riktig skräpring! Rut är en riktig skata, under juli stal hon en sprayflaska av Gunnars kärring Annie.

Min fastighet var bara 45 emot föräldrarnas, Kurts första år var i min fastighet i Ramsår. Jag sålde bort mina kåkar & flyttade hit. Efter detta kom det övriga ”packet” hit.

Jag har försörjt Rut i över 20 år, och har blivit bestulen på pengar under alla dessa år. När den yttersta dagen kommer så kanske hon erkänner sina stölder. Hon är karl-tokig & kåt!

Låt inte lillflickan bli omkramad, eller kysst utav henne, Rut har pippat med luffare & försöksutskrivna ifrån det m e n t a l a .
En av hennes älskare drack sprit, T-sprit + hårvatten. Va? Vad säger du om detta?

Detta är bara en liten del, resten ska du få höra muntligt när vi träffas någon gång? Den 6/12 ska jag till sjukhuset igen. Det ska tas blodprov. Jag är måhända en försökskanin med dessa VARAN-tabletter.

Ja, nu står julen framför dörren, hur ska vi komma ut? Åren går lille vän, & fortare när man blir äldre!

Jag önskar er all lycka.
Hälsningar från din gamle far.





4 kommentarer:

  1. Älskar dessa inlägg! Har du en stash av gamla brev hemma från denna man? Är det en släkting?
    De gamla bilderna tillsammans med brevet - fantastico.

    SvaraRadera
  2. Miche: Haha, alldeles för fet stash från halvtossiga, bittra, kuliga och fantastiska farfar min, typ från början av åttiotalet eller 79- till 2005 ungefär. Försöker översätta för att eventuellt sända in lite material till något b-förlag för att se om intresse finns. Till stor del pga guilt och redemption för att ingen brydde sig om eller såg charmen i den gamla gubbstrutten medan han levde.
    <3

    SvaraRadera
  3. De här är fortfarande bäst på internet. Tänkte faktiskt precis, innan jag läste kommentaren ovan, att det här skulle vara fantastiskt i bokform.

    Kramar & skit,
    Cheezus

    SvaraRadera
  4. Cheezus; You get him ya! ;) Hatten av! Är dock tveksam att fölk på b-förlag och många andra inte är tillräckligt_ clever ( som v.i. förstås, och bejben ovan) att se charmen i tåssighet och bitterism och den gamle gubbskruttens ordpruttande.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]