söndag 2 november 2014

Why would you die for someone´s sins? Your sins are the only thing interesting about you, you dreary, bleak motherfuckers.



Fun fact: Friedrich Nietzsche hänger i mitt släktträd. Och förlåt farfar, men det här slår ju lite högre än att den nordinska ätten haft en prominent karl som arbetat som dräng i kungahuset.



Om livsval: Tatuering eller en till Restylanespruta. Det är den stora frågan, & det hela blir ju betydligt svårare när det kommer till det faktum att jag inte har några som helst slantar på kontot.


Absolute Zelda Volume 1



Fråga: Hej! Jag undrar hur man tar sig ur ett pillermissbruk?

Svar: Du sväljer precis allt du har hemma. 



Life Achievement: Under Lunarstormeran stoltserade jag runt med ett skämt jag knåpat ihop efter för många öl. Så förstå min hybris, när jag utan att veta hur i heck det gått till, får höra mitt fantastiska skämt citeras av Jake i 2 1/2 män.
Är det något man kan få ingraverat på sin gravsten måtro?


Självhjälp: Viktigt för alla lidande! Nervösa sjukdomar af alla slag botas säkert & hastigt genom ett månadskonto på hm.com. Tryck maniskt på alla söta toppar, accessoarer på reapris, kjolar & sköna jumprar & pressa ner allt i varukorgen utan att ens behöva tänka på priset eller betala en krona.
Den här månaden i alla fall.



Om att öppna ögonen: Tumblr har fått mig att inse att Family Guy är feel-bad-as-fuck-television, trots att jag så länge kan minnas envisats med att det är den mest genialiskaste show som tv6 spottat ur sig. [ För klart man vill vara den där balla bruttan som kontrar med ett ” Men vadå, haru ingen humor ellä?”] Och dialogen nedan är en perfekt exempel på varför Simpsons alltid kommer vara number one & att Peter Griffin borde zappas ihjäl: 






















































I get by: With a little help from Elsa Mars. Det tar ju ändå emot litegrann att dö innan jag sett alla avsnitt av American Horror Storys Freakshow. 


Lördagsgodis: Hittade plötsligt en stash av Tramadol som jag någon gång gömt bakom en bunt av pocketböcker. Det är i sådana stunder det känns rätt fint att leva.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

  1. ääh bju på en tramadol va. :P I'm in pain (haha faktiskt)

    SvaraRadera
  2. Haha, dom har ju ett antal år på nacken så vet inte ens hur potenta dom där, känner någonting men vet inte riktigt vad =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha någonting är bättre än ingenting

      Radera
  3. Alltsååååå åh, den känslan, när man hittar gömmor. Jag blir helt imponerad av mig själv när jag hittar bortglömt *knark*. Liksom VAD har jag gjort som är så intressant & spännande att jag glömmer bort den där sista, sorgliga dosen?! Har alltid stenkoll på hur mycket jag har & hur jag ska disponera det. När jag gör en sån där upptäckt så försöker jag maniskt plantera piller på random ställen i lägenheten för att glömma bort. Lyckas aldrig, hahaha.
    Jag vill ha Restylane & tatueringar, serrri. Mest ekonomiskt är nog att köpa en biljett till tveksamt, sjukdomstint land & göra det där. Dyrnöjen :(

    SvaraRadera
  4. Jag hittar inte kommentarsknappen på inlägg utan kommentarer än! :'( hjälp en oteknisk själ

    SvaraRadera
  5. Violent: Den här erfarenheten tog min oskuld typ, haha. Dock är jag väldigt van vid att abstinenstider hålla på i massa svettiga timmar med att slita ut byrålådor och garderober i hopp att något litet piller råkat "hamna på villovägar". En gång hade jag gömt ett gäng piller inuti skrivaren och av någon anledning hade dem fastnat så jag och en kompis bar med den hem till henne för att hon hade större och fler verktyg att krossa sönder hela fanskapet med...men men vad gör man inte? ^^
    Jag hade önskat att kunna resa till nåt tveksamt, sjukdomsstint land för att fixa boobsen eller näsan men är alldeles för rädd för språksvårigheter och komplikationer och rejäla fucks up som inte sker på hemmaplan.

    Erajka: Åh, förstår inte riktigt vad du menar men om du menar i den här bloggen så brukar det vanligtvis stå "inga kommenterar" förutom i inlägget ovan där jag tog bort kommentarfunktionen. Tar bort den funktionen ibland för att jag vacklar mellan att behålla den eller inte...men så ångrar jag mig igen, fast bloggen hänger inte riktigt med i svängarna och det senaste inlägget går då inte att kommentera =P

    SvaraRadera
  6. ahaa, det kanske var ett sådant inlägg du tog bort funktionen på :)

    SvaraRadera
  7. Svar: Hahaha, just det! Nej, ingen medveten inspo i alla fall, ville ba att den skulle räcka längre :P

    Kollade upp Cookies & Cream, men den innehåller gelatiiin, vilket jag inte äter :( Upptäckte att alla deras "specialkakor" innehåller det, varför?! Så himla onödigt... Blev typ sur nu :(

    SvaraRadera
  8. Violent: Meh? Gelatin? What a shame! Inte det första man tror ska finnas i en kladdkaka direkt ;(

    SvaraRadera
  9. Älskar hela detta inlägg så mycket att jag ej förmår mig att ens peka på nåt som är extra outstanding för allt är så jävla bra? Att det är bittert & grått blandat med en del ljusglimtar gör det hela så jäkla klämkäckt å gött men ändå fint, på nåt vis. Ah, orden sviker mig idag, men jag hoppas du förstår någorlunda vad jag försöker få fram. Grym är du.

    SvaraRadera
  10. Miche: Åh du anar inte så himla glad jag blev över din kommentar, och tycker inte alls orden sviker dig för förstår precis vad du försöker får fram - för det är just den blandningen jag försökte få fram och som jag gillar att pyssla med. Så alltså, det känns såå väldigt fint att du har "sett det" (låter så jäkla superlöjligt men men...i brist på bättre uttryck) och tagit dig tid att skriva det ♥ ♥

    SvaraRadera
  11. Jag väljer tatuering och "Försvarstal" med Winnerbäck när som helst, dessutom är Familjen Griffin alltid bäst på något sjukt sätt, kanske verkar ens egna familj ganska normal i jämförelse.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]