torsdag 16 januari 2014

Don`t touch my soul with dirty hands


VARDE SKÖNHET. VARDE PROFITHAJAR SOM LÅNAR UT STORSLÄNG TILL DE SPETÄLSKA. E**etic alltså, tillkomme ditt walk in-rike på jorden. Så kasta vi alla bekymmer på dig, du lovat för allting att sörja. Andäktigt kliver jag in över tröskeln till quick fix-templet på Rådhusesplanaden & hinner knappt fyra av ett krokigt leende innan en friskt rosig gräjtness sätter sina franskmanikyrerade klor i mig & tänker att här har vi alltså ett riktigt skabbigt, klent duckface som vi kan klämma fram många guldägg ur. Och jag bah (nästan  rå)
wake up flawless post up flawless ride round in it flawless & hon bah bow bow down you stupid bitch. Så befinner jag mig mitt i ett fluorescerande pity-purgatorium där man samlas & förstår i grupp. Jag är något trasigt som genast behöver lagas, en skamfläck som måste slipas & det spritter i deras flinka konstnärsfingrar när dom enas om att det nog finns en relativt söt tösabit någonstans under alla döda skinnceller, att om jag har $edlarna så har dom verktygen att skapa något värdigt ur den här ytterst trista & inhumant skrovliga skitsituationen.
Jag öppnar portmonnän & sparklar av tron på en vackrare morgondag.
Jag öppnar portmonnän & faller ner i ett desillusionerat mörkt, hidöst jävla hål för att dom tagit ifrån mig tron på att jag överhuvudtaget kan ha en helt allright dag. Vilket var precis vad jag trodde när jag stod framför hallspegeln i min fauxpäls & smorde in fäjjan med ett xtra lager Instant Light Complexion Perfector från Clarins.

Och allt jag kan tänka när jag lämnat deras helgedom är: Välsigna de vittnen, som gått i ditt namn. 






Gör printpimpade paltor av min Edie-obsession & håller med Andy Warhol: “ And the fascination I experienced was probably very close to a certain kind of love.”

10 kommentarer:

  1. Men hörrö, bejbybabe, inte ska du komma och snacka gudinna hos mig, när det är du som är den sköna.

    SvaraRadera
  2. kkkultur: Tack du ashärliga men måste ju förstås starkt motsätta mig det vettu!

    SvaraRadera
  3. Du skriver så otroligt maffigt!'

    Åhnej tolka inte det stycket så. Jag jämför mig hela tiden med orimliga och rimliga typer. Det är hemskt. Med det citatet menade jag inte sånna som oss, eftersom ja, sannerligen du, och även iaf lite jag, på något sett kan genomskåda system. Jag är livrädd att vara en del av ett system där i princip: de med lägre inkomst beundrar allt de med högre inkomst har och därmed förtrycker sig själva och sina liv ex.

    Jag kan förtrycka mitt liv på ett annat sätt, på det sätt du förklarar i kommentaren, och då kan ju undra varför vi gör det.
    ack ack

    cyberlove

    SvaraRadera
  4. Ron: Åh men himla massa tack!

    Har inte sovit på hela natten så är helt grötig i skallen men tror jag hajjar, vill inte heller vara en del av det systemet men faller liks förbannat dit med jämna mellanrum ändå, även fast jag tycker att jag borde veta bättre.

    SvaraRadera
  5. Mary: Hahaha svarar med ett grymt tumblrquote: "The ugly duckling still felt gross compared to everyone else. But then she got instagram and there is that one filter that makes her look awesome!" :D

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]