fredag 26 oktober 2007

En svärm av intresseflugor

Jag brukar pingla intressant.se då och då.
Inte för att jag direkt sitter och dreglar över mina egna inlägg och blir brunstig över mitt så kallade intellekt, utan för att jävlas med en av Sveriges tråkigaste bloggportaler. Vara som en nagel i ögat i deras försök att upprätthålla sin site i äkta SVT debatt, argument och whogivesashitanda.

Intressant.se är faktiskt inte särskilt intressant.
Att läsa om CutiePrincezz, 16 år, och hennes kamp att byta ut frukostfrallan mot rågrutigt knäckebröd ger mer stimulans än att klicka sig fram till Klas-Göran som i ren upphetsning bitit av sig tungan medan han serverade bloggvärlden lite mer välskrivna åsikter om alliansens hitlerfasoner alá carte.

Jag struntar i ifall Mona Sahlin köpt en dörrmatta för statens pengar eller om P4 har ett saftigt inslag om yttrandefrihet. Ännu mindre bryr jag mig om vad tusen säkert twinglymissbrukande bloggare har att säga om saken.
Därför lovar jag nu dyrt och heligt att aldrig nånsin fumla eller ha en åsikt i ämnen så som Facebook, rondellhundar, vänstern vs högern, Alex Schulman, Fredrik Reinfeldt ( Med undantag för om han skulle knacka på min dörr iklädd den lilla svarta, pluta med läpparna och hålla fram ett paket Gevalia). Inte heller tänker jag reagera om kungahuset störtar, familjen förlorar alla sina besparingar och börjar spela dragspel på tunnelbanan för att för att få ihop till en flaska T-röd.
Jag är ju så himla coolt alternativ och anti, ni vet.





( Andra bloggar om: , , , , )

4 kommentarer:

  1. Med risk för att bli tjatig... Underbart!

    SvaraRadera
  2. Äh, det går inte att bli för tjatig ;)
    Tack så mycket, dear!

    SvaraRadera
  3. Jag är också underbart altenativ...har t o m fixat en kategori med namnet ALTERNATIV *ler brett*
    Där ska jag fösa in allt som inte passar in någon annan stans eller som inte är tillräckligt viktigt för de alldeles vanliga.

    SvaraRadera
  4. Stå på dig! Det är så härligt med folk som sticker ut och vågar gå emot strömmen ;P

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]