lördag 10 januari 2015

Vackre unge dam, för dig gör jag vad som helst men inte kaffe för det hinner jag inte. Det blir sprit eller ingenting.



Välkommen till One Flew Over the Cuckoo's Nest, här drömmer man om att komma ut ur den såsiga gökgarderoben som tres chic, som skinande ny & purfräsch, att kunna slita av sig dem där svartsunkiga mjukisbrallorna som livet en skoldag la fram på sängen & entusiastiskt uppmanade en att prova, om silvervingar som bär en till The Big Apple där man inte när sig på något annat än drinkoliver & hoppet om att slå sig fram även om det innebär att Det Stora Genombrottet höjer sin hand & svingar tillbaka.



“You wanna live in a movie?” 
 Varken The Chelsea Hotel, Max’s Kansas City eller ett entourage av strålkastarglassande, aspirerande, artister, bara jag & min kreativa komet Mary som störtat in i mitt liv & ner på min svenningsoffa där vi kikar på Edie Sedgwicks rise and fall i Factory Girl -  & vår lilla writspojunta funkar alldeles förträffligt även utan Andy Warhol & hans ” And since i don´t believe in painting anymore… we thought it would be a good idea to combine music, film and art.”




Methmaran & madonnan.
 Medan Marydarlin´ myser med kaffe & plitar ner ”The legend of Zelda” i sin skapelsebok snårtar jag gudvettevad & får sådan speedsvada att jag inte kan annat än att gå loss med pennan i ett echaufferat tempo & fylla ögonangenäma papper med massa awkwardmeningar. Heliga kuk vilken tur att jag har änglavakt & en gefundenes fressen i en artsy förpackning som får mig att landa mot huvudkudden till slut. 






"Santa Barbara wasn't big enough
You were ready for the harder stuff
You're the boss, apple sauce
Queen of horses
Found a place where I can rest at ease
Think I'll have my breakfast at Tiffany's

Andy is this real?
You promised me the world
But wasn't I just one more factory girl?
The needle made the bad things go away
Just wanted to be famous for a day

Poor little rich girl puffing cigarettes
Rolled the dice while losing all the bets
Ciao Manhattan, socialite
Queen of jewels
New York City, falling down a well
Checked into the Chelsea hotel

Andy is this real?
You promised me the world
But wasn't I just one more factory girl?
The needle made the bad things go away
Just wanted to be famous for a day

Factory girl, beauty so divine
Scattered pills dream of sparkle wine
Daddy held her close at night
Mommy's angel
28 and broken on the trail
It's just another New York fairytale


Andy is this real?
You promised me the world
But wasn't I just one more factory girl?
The needle made the people run away
I wanted to be loved just for a day"



































Printkul & obsessing the pain away. 


 [Mary]


“I'd like to turn on the whole world for just a moment . . . just for a moment.” – Edie Sedgwick.




Här är livet en Kristofferson-dänga, även om man då & då faktiskt kan höra skönklämmiga toner av Helena Bergströms ” Du är allt jag har och allt jag ber om, hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig, att du är där för mig som jag är där för dig, ge inte upp.” Och Bobbysocks Let It Swing, såklart. 
 [Källa: Google]


Sällskapet Twisted. Någon som  känner sig manad att skriva under en intresseanmälan för möjligheten att bli den Clyde som får den stora äran att ge sig ut med mig på vägarna för en omfattande stöldturné? Den_Stora_Depressionen har vi ju redan, nu fattas bara de snabba ca$hen & eldstriderna.  Tja, vad gör man när man smusslat med  ett nytt smslån på över åttafuckingtusen  & antagligen kommer behöva ta fler? Hur många gånger kan man skjuta kuvertet med hyresavin under mattan & finns det någon förlåtande paragraf  i lagboken som pekar på att personer med kronisk ängst aldrig kan fällas för sina gärningar?





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

  1. Jag hade en helt awesome kväll/natt/dag och jag hoppas på fler film-pyssel-maraton med div innehåll. Ladda upp Barfly, Frances, Beaches. Substanser och näsdukar.
    Läsa ordböcker och dricka kaffe.

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Jag blir helt satans avundsjuk på pysselkollage, linnen och allmänt trösthäng osv. Måste jag verkligen flytta upp?! Verkligen??
    Alexandra 22 år gammal ramlade ner i skallen på mig och väckte minnen som liknar erat samkväm. Mitt trösthäng hette Amanda och vi rökte vattenpipa, klättrade på höghustak, åt ostbågar och sjöng Lisa Ekdahl all night long.
    Så jävla värt liv då, asså..!

    Kjärlek!

    SvaraRadera
  3. Mary: You're the boss, apple sauce ;)

    Hen heter A: Ja Alex upp till norr merre! Jag viftar in dig i mörkret med ett tomtebloss, så vadar vi tolv mil genom snö till närmsta krog där vi tar en Norrlands Guld och är oss själva för en stund. Men riktigt än har Zelda 2.0 inte hunnit kommit ut det, det här är typ demon. För det mesta är jag ju ett zombifierat dregelmonster som zappar craptv, så låt dig int luras bejb, en av livets största vidrigheter är fortfarande att behöva försöka smyga ner i tvättstugan utan att råka bumpa in någon grannfan och känna mig tvingad att mumla fram ett hej.
    Jag var på min peak när jag var sjutton, då klättrade jag också på tak, rökte vaniljcigg, snörde ihop muffinssmet som kvällsdelikatess , hade allsång till "dansa i neon" och bäzta krejen var att bryta sig in på diverse utomhusbad mitt i natten. Bra motion där asså, att springa ifrån Securitas väldigt ofta. ^^
    Lunarkjam!

    SvaraRadera
  4. Men ps, gitta hit på senvårna vettja! Och om alla är friska å krya så kan gå på upptäcks & spökfärd genom gamla sanatoriumet (Innan Bert Fjärt gör om det det till ett asylboende) och gräva guld och skot på vindar och i tyskens spökhus ^^ Så tar Mary med sig frun och vi packar med alla djur och bosätter oss en stund i en liten torparstuga vid sjön, långt i helvete från fölk, och bara är kreativa och pyssliga som tusan. (hähä, har en sådan där bild i hövvet som etsat sig fast av att sitta i morgonsol klockan halv sex på morgonen och kontemplera i största mööööjliga tystnad på en sten vid vattnet) ;D

    SvaraRadera
  5. Ta hand om dig är allt jag kan säga. Fast jag önskar att du gjorde det också. Så det inte bara blir tomma ord. De känns så överflödiga.

    SvaraRadera
  6. Önskar att jag hade ork till att vara din Clyde på en stöldturné, skulle behöva lite spänning i mitt trista liv. Befinner mig dock just nu vid ruinens brant. Har drabbats av en riktig mans-förkylning och trots alla ord om att det kunde vara värre så känns det inte så just nu. Med en ständig ångest blir det inte bättre med en förkylning på det, deppar ihop och får klaustrofobi av min täppta näsa, det är fan synd om mig...

    SvaraRadera
  7. Bevare mig väl - ingen krog för mej inte..! En ljugarbänk bland tall och gran är det vildaste du kan få mig till att göra..! Jag är allergisk mot uteliv och glada skratt som skrålar och skålar. Men allt det andra lät ju som ett äventyr i min smak..!

    SvaraRadera
  8. Mary: Gräääjt!

    Fult: Åh tack allra raraste du <3 Tar in allt du skriver.

    Hanna: I hear ya :( Är ju förstås som vanligt mer talk än action med mig och pallrar mig ju knappt upp ur sängen, ännu mindre än på nån big roadtrip, så ja, det är fan synd om oss båda!

    Hen heter A: Ah, tror du glömde att det här är ume´. Här finns inga som skrålar och skålar och skrattar utan man sitter tillknäppt på folktomma syltor i nåt hörn och sippar på en bärs ifred. ( hehehe, gotta löve att leka med norrlandsmyten) Men att sitta bland tallar och granar är ju helvilt! Så kan vi vårskrika lite som Ronja också för att vara extra crazy ;D

    SvaraRadera
  9. Film ja........ibland tror man att man är med i fel film, somtetimes you wanna be a moviestar och många gånger flyr man in i filmernas värld...........
    Ha det... ;)

    SvaraRadera
  10. Jag är med på Bonnie och Clyde -grejen. Men kan vi vänta till våren?
    Det är så jädra kallt med skotthål i bilen vintertid. Dessutom skulle nog
    en roadtrip med mig påminna mer om "the straight story" då jag tänker
    efter.....

    /Anders

    SvaraRadera
  11. Christian: Spot on! :D

    Anders: Jo, ALLTING väntar till våren. Nu ska man bara sitta under extrafiltar och vänta på ja..våren förstås. Har inte sett The Straight Story men gah, den verkar ju alldeles underbar, Lynch, härliga tilltufsade gubbar, cowboyhatten och södernkänslan, det kan väll inte bli annat än fantastico? Fast borde kan se filmen i fråga innan jag uttalar mig.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]