måndag 8 december 2014

Your dead end dreams don't make you smile.



Svårnytt: Life is killing my Rock ´n Roll. Trampade in hos Mary i torsdags som ett tunnkäftat sammanbrott på bästföreslitna tres fou-klackar & behövde misära en aning innan jag kunde ta mig samman & svälja ner några relaxpiller tillsammans med fulöl. Keffledning: Hade pejjat ut i stort sett sexhundra spänn för taxi till en quick fix-klinik för att pumpa upp överläppen bara några små ynkliga milliliter eftersom dem snedsprutade för mycket förra gången, & så får jag höra den zuperhärliga nyheten att dom ändå fetgräddar på med fullt fuckin´pris. Ursäkta lilla receptionsfrau, men kunde du inte sagt det i telefon istället  DIN JÄVLA ODÅGA?
Borde antagligen hemmamyzt tillsammans med hennes Saari genom att skråla med till ”Dansa i neon” på Karaoke istället men vi tog oss i vikingakragen & vinglade ner över tjäle i tunna nylonstrumpbyxor, blandade kall Mariestads med cigarettrök & norrländsk nattfrost & tog oss till It's Only Rock 'N' Roll.
Där det varken var rock. Eller roll.
Bara en enda stor begravning för avsaknaden av fyllesving. Petade i mig i en till BK-2C-B i rent forskningssyfte för att se om den kunde lyfta taket i Petra Marklund-stajl men det slutade med att jag ringde mamma klockan halv elva från pressbyrån & lipade för att jag inte kunde hitta min buss hem. 


Här är i alla fall min allra käraste ”Plötsligt händer det” & världens urmysigaste smycke som gör mig helt blötögd. 


Några veckor tidigare: Hade min andra blinddäjt med två supergoa bddbuddies , vi grundade med groggen som greven, plast & jag men även om fredagsdrömmen  inte växte om en flicka varm och glad så rullade vi hatt i vår safe zone & plockade fram ett & annat chillt utseenderelaterat issuse utan den där vrida-på-sig-av-obehag-känslan när någon med nollkoll slänger ur sig absurda välmeningar som ” Men herregud, utseende hit och & utseende dit! Ingen bryr sig!”
Tajm för BDD-selfie! 
Okejar förhoppningsvis. 


•EPIC FAIL-LÖRDAG. Det skulle glittra & det skulle glamma & det skulle swingas och det skulle oskönsjungas till Bowie-hits -  så jag i stort sett släpade iväg stackars Miss A som i Adorabel &  hennes dude från hemmavärmen  klockan halv ett på natten. Det enda som sparklade var fan isen på älven, och det tog en halvtimme av frostskador & att glutta in igenom fönster innan vi fick reda på att vi hamnat käpprätt åt ett kallt cityhelvete.

I alla fall. Förlorade ”horjävel!”-oskulden någonstans på Strandgatan.
Det är ju alltid en bedrift.
Som att dessa retarderade ,inavlade droskandrägg automatiskt tror att det är en förolämpning. Har ni ens tänkt på att vissa kjoltyg kanske finner det betydligt mer förnedrande & skamligt att slava i charken på Ica än att ta betalt för sex från sexuellt frustrerat mansfölk? (Ville egentligen vråla ” Fattar ni inte att jag ska föreställa Cherie Currie från The Runaways era obildade jävla kukhuvuden?” men lät det rinna mellan fingrarna i ett stort Who gives a fuck?” Jag är hellre havtidshora än en nolla på heltid.)


Kvällens sista: Ett bastant afrokrull som inte kan svenska tränger in sig bredvid mig på bussen & envisas med att jag borde följa med honom hem till ghettodala for som fun. Tydligen ska han licka mig så fantastiskt bra att att  jag ”cum n´cum all night long” & undrar om jag lajkar små eller stora kukar. Av någon anledning har han mitt nummer nu.
Jag svarar att jag är boring as hell & ska hem & äta vegetarisk soppa.

Min bästa slutreplik någonsin innan jag kliver av på min station NO SOUP FOR YOU!


 


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

18 kommentarer:

  1. Måste bara fråga, han heter inte Johan detdär handjuret som du har på bild? Han är sjukt lik en Johan jag känner iaf!

    SvaraRadera
  2. Och nu märkte jag att du har såndär kod som man måste fylla i för att skicka en kommentar! Åhh jag som skrev värsta romanen i en kommentar på ett annat inlägg hur mycket jag tycker om ditt skrivsätt! :( Jaja, long story short; jag älskar ditt skrivsätt! Skön-ont

    SvaraRadera
  3. Jag körde ju uppåtsving i form av uppkastningar. Freshness. Vi tar karaoke nästa gång ;)

    SvaraRadera
  4. Baby: Nu bidde jag nyfiken! Känner knappt nå folk med snoppar och minns inte att jag lagt ut någon handjursbild, men tell me more tell me more, och om det skulle vara något som kan verka hemlighetsstämplat kan du alltid skicka ett mail till zeldawashere@gmail.com
    :D
    Men fan vad knas, jag har gjort alla inställningar i bloggen så att man slipper den där hemska ordvertifieringen. Vet bara att den dyker upp när man skriver som anonym men plz, säg inte att kodjäkeln kommer upp även om kommenterar genom Namn/webbadress?
    Och som du nog nog förstått så ääälskar jag ditt bloggpläjs!

    Mary: Hahah, det är garanterat en uppåtsving jag absolut inte vill experimentera med! ;D

    SvaraRadera
  5. Tyvärr kommer koden upp även med namn/adress.

    SvaraRadera
  6. Har gjort alla inställningar i blogger så att inga koder eller ordvertifieringar ska komma upp, hjälpte inte, började mixtra med tredje parts cookies och skit och nu tror jag att jag gjort saken ännu värre. Gotta löve life! /svårt som fan

    SvaraRadera
  7. Han som du har på bild här i detta inlägget, din BDD buddie! Gosh, hade varit så sjukt om det var han *snokar*

    SvaraRadera
  8. Läser lite oroligt igenom hela inlägget, tills ditt avslut då jag skrattade rakt ut hahaha. Åh the soup nazi <333 En once in a life time- kommentar. Briljant. Tillbaka till orolig, snälla var försiktig. Inga experiment, spring inte runt ensam och påverkad och oroa mig :( Och sen vill jag skaka om dig och säga att du är ju redan alldeles perfekt precis som du är och även om du inte anser det så snälla sälj dig inte till den industri som föder sig på människors osäkerhet. Åh om du bara kunde förstå att ditt människovärde inte på något sätt sitter i ditt utseende. Du är så mycket mer än så. Du är otroligt talangfull, på alla sätt och vis. Tänk lite girl-feminist-power du ska väl förfan få vandra runt på det här värdelösa jordklotet och se ut hurfansomhelst och ändå är du inte ditt utseende. Och det här kommer från shreks syster, jag ser ut som jordens undergång men jag tänker fan inte vara mindre värd för det. Dessutom, och det vill jag egentligen undvika att kommentera eftersom min bestämda åsikt är att kommentarer om utseende är ungefär lika mycket värda som att berömma någon för att hen har fötter (du ser ju ut som du gör, inget du styr över särskilt mycket) men HERREGUD KVINNA DU ÄR JU VACKER. Nå, nu är romanen slut. Hoppas du kan ändå tro på min kommentar även om jag inte tror den kan bota dig mirakulöst. Tyvärr. KRAAAAAM

    SvaraRadera
  9. För övrigt, mina äppelkinder. Jag sitter med skämskudde här. Brrr

    SvaraRadera
  10. Verkar som om jag hittat något läsvärt i den stora bloggdjungeln
    Klurigt?
    Finurligt?
    Bitsk?
    Underfundigt?
    Annat?
    Har bara ett problem: det är svårt att läsa....jo jag vet, jag är till åren kommen, men kanske kanske kanske att man kan fundera över stil/layout/design för att göra det roliga mer lättillgängligt.
    Ha det gött, Christian

    SvaraRadera
  11. Baby: Ah, den där morgongrötigheten i skallen vettu. Men nä, kan säga att han inte heter Johan :) Och personen ifråga har själv sagt att han aldrig känner igen sig själv på kort, så tror icke du känner herren ^^

    SvaraRadera
  12. Fult: Åh blir seriöst så otroligt rörd och sentimental att tårarna trycker under ögonlocken. Blir helt mållös av din kommenterar och det är nog bland det hjärtligaste och finaste jag läst. Och jag vet ju det innerst inne att jag fan borde kunde vandra runt och tillåta mig att se ut som shrek själv och känna att jag fan har ett värde ändå och jag tänker ju så om andra, att ens människovärde inte har med utseendet att göra och att det är andra kvaliteter som räknas, men verkar vara i nån slags panisk och desperat situation i jakt på räddning och ett riktigt liv som jag hoppas går över snart.
    Och jag lovar att att inte experimentera med knaspiller och pulver som jag inte vet vad det är ^^

    Och hahaha Tack, vad underbart med någon som också hjärtar The soup nazi :D Ett av de fåtal stunder jag känt mig förbaskat stolt över mig själv och fnissat för mig själv halva vägen hem.

    Kärlek 4-real <3

    SvaraRadera
  13. Mary: Whahahaha? Du? Äppelkinder? Haha, näru det är MITT problem och det får du icke! ;)

    SvaraRadera
  14. Christian: Ah man tackar så mycket herr deutsch! :)
    Är nog en knasig blandning här, men vet tyvärr icke hur jag ska hjälpa dig med läsligheten här, har äntligen funnit en design som jag känner mig chill med och kollat den i alla webbläsare på datorn, så jag läser det då lätt. Får se om jag gör ännu en sidomeny och kommentarsfältändring i veckan, haha. Pillermaniskproblem i nattetid.

    SvaraRadera
  15. "Jag är hellre havtidshora än en nolla på heltid" Men YEZZZ!! <3

    SvaraRadera
  16. Haha jag får some other flaw dårå. Ska nog inte ta så lång tid ;)

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]