onsdag 3 december 2014

Svårs liv & leverne







Kapitel Flat Out Fucked; Psykbryt für alle!
Doktorn ordinerar en billig cocktail av fulöl & fulbenzo -  tyvärr är det ju dåck inte riktigt Happy Hour än.

Har droppat in akut på kvackcentralen, arslat ner på mig en bänk i nästan två timmar i väntat på nån satans schajas som inte ens hade möjlighet att ta emot en redig angstblaffa, och det är ju inte ens det värsta; receptionskärringen slungade ur sig att dem tyvärr inte har någon kaffemaskin & jag ville bara luta mig fram över disken, rycka tag i hennes fula krage, göra en Lorelai & aggrobröla ” THIS IS A JUMBO COFFEE MORNING. I NEED COFFEE IN AN IV!”
Sånt gör inte znälla flikkor. Dem låser in sig på toaletten & lipar framför en kastastrofal chockspegel.

Sammanfattat sammanbrott: Vill bara ha någon addaturrundhänt herre som har en böjelse för pharmakonlättnad, gillar att stryka labbråttor medhårs & säga några vänliga ord medan han ser på medan jag släpper taget & dör den ovala, runda kapselformade och snabba deluxedöden. Vill bara ordspy fram att jag både är i ekonomisk & emotionell baisee & hänger jävligt löst, ungefär som att ha sparkat bort en pall & hysteriasprattlar i en otroligt dåligt konstruerad hangman's knot. Jag vill bara blötögt copycatta  Henry Foster i Stay & viska att ” I´m gonna go to to hell. Or maybe i´m already there, i don´t know” & erkänna att jag vrider på vartenda nödmynt & tar lån på flera tusen för att få en tillfällig skönhetskäck kick som lyckosparkar mig ut ur mitt ungmöskyffe. Hur säger man sådant till någon annan än som är helt obligated att hålla käften?
Att man helst tänder några vaniljdoftande blockljus, sjunker ner i ett rosabubblande & cherryrött blodblad ifall man inte får direkta kontosedlar till en ny akutinjektion med Juvedermfillers?
Att man på allvar funderar på en halvtidskarriär som en "you're the boss applesauce"- gatusköka för att kunna sponsra ett par nya b00bs?

Ps. Det där ögonblicket när man förlorar en följare på Blovlin & man plötsligt känner sig som en annalkande, bredaxlad & överspänd  skogsturk som brölar ” VEM VARE? VEM VARE SOM FUCKIN KASTA BORT MIG MIG?” 


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Vill ju att du ska leva länge till. Pleaze!

    SvaraRadera
  2. Du måste ju också leva länge till, meh * tänker mig det sköna titanticavslutet för den söta tanta i slutet av filmen* Får se hur det blir med lifvet, har ringt till olika sms-låntjänster hela morgonen, blivit nekad, varit omöjliga att få tag på tag och jag är ett vrak så om jag inte får tag på 2000-3000 till en quick fix av läppar, hår eller tatueringen så kan jag inte följa med på något vi tänkt. Undertecknad_psykbryt nummer 1. /zelda

    SvaraRadera
  3. U are cuteness itself. Hoppas det löser sig. Annars drar vi en kaffe snart så kan vi prata jättefort och dissa saker

    SvaraRadera
  4. Uuuugh bilden F42. Hell on earth. Kräks lite i munnen av att se portfan

    SvaraRadera
  5. Mary: Cuteness, det är faen inte billigt iallafall, haha, men tack iallafall! :) Får la se hur det blir imorrn, fick då tag på lite cash så kanske kan hänga med med på standupen och glitterlördagen, får se om thompa kanske har nån snabb drop in tid för tatueringscitat på fredagen. Får väll la se hur e blir med förfest å karaoke, hittade då många skivor med bara goa rockklassiker :)

    Och indeed angående portfan, Uuuuugh! Får bara rysningar *en till munspya*. Öppenvården verkar väll iallafall ha bytt lokal nu för det såg ut som rena rama psykruinerna där.

    SvaraRadera
  6. Nån öl på standupen kan jag nog bju på oxå. Glitter tänkte jag nog go sober.
    tattoo.....vill oxå!!!

    SvaraRadera
  7. Vill skriva Styrkekramar men vet hur inte alls stärkande icke-existerande cyberhugs är. Inte alls. Jag vill ändå ge dig en. Det är väl allt jag kan i mitt rätt så påverkade tillstånd. Återkommer med något vettigt någon annan dag. Tills vidare ber jag dig att existera.

    SvaraRadera
  8. Får igenkänningsvibbar, å frustrationen!! Det blir ju i alla fall aldrig värre än värst, har jag tänkt någon gång. Vad nu det är för tröst. Som när jag vaknade upp på IVA efter drygt ett dygns nedsövning & det första jag tänkte när de väckte mig var "YES, jag svalde inte ALLA mina Imovane!!!".

    Ps. Asså! Har också tappat en följare, typ igår eller idag?! Värdelöshetskänslan är hemsk :( Ds.

    SvaraRadera
  9. Jo! Hur pillar du ihop dina fabtastical kollage förresten?? Jag vill också jue, men känner mig handikappad var man börjar, osv. Eller hur man fortsätter snarare, kanske, haha.

    SvaraRadera
  10. Kom precis hem från öppenvården, har haft möte med försäkringskassan och läkare, kändes för en gångs skull ganska okej. Är sjukskriven i 6 månader till och ska under den tiden förhoppningsvis få till någon form av rehabiliteringsåtgärd. Har insikt men inte motivation. Känns som om jag lever på värsta räkmackan om jag jämför mig med dig, vilket man egentligen inte ska göra, men du vet vad jag menar... Gå ingenstans, vi är många som behöver dig i vår galna värld.

    SvaraRadera
  11. KÄRLEK TILL DIG, alltså. Dels för din konstnärliga jävla existens & råa brutala ärlighet, älskar den. Sen vill jag bara tillägga att du verkar besitta en fantastisk personlighet, å såna kryllar det ej av så var stolt.
    Avundas dig & din glittriga framtoning, så vackert.

    SvaraRadera
  12. Fult: Det betyder visst mycket för mig och jag blir väldigt glad av att du tagit dig tid att skriva en kommenterar och bryr sig<3 Du skriver redan vettigt och tack för att du ber mig existera. Kramar i massor!

    SvaraRadera
  13. Violent: Haha men löööve typ! <3 "Det blir ju i alla fall aldrig värre än värst" - det ska jag lägga på minnet. Som herr B sa: Man måste dö några gånger innan man kan leva. Försöker alltid tänka på det, fast har dött lite för många gånger nu men tänker att när man riktigt är på rock bottom så är det ju stor chans att man får hjälp att ta sig upp igen, till friheten. Har dock också vaknat upp på IVA men första tanke har varit att jag måste ta mig fort som fan därifrån så att jag kan slänga mig framför ett tåg.

    Ha, snacka om en sick world det blivit när att förlorar en följare och det förstör hela dagen med ångest och värdelöskänslor, typ "vem fan äru ditt jävla as?" eller "buhu vad är för det för fel på mig, är så så himla ovärdig?" Känner bah, herregud jag borde verkligen skaffa mig ett riktigt liv.

    Tackiz, angående kollagegrejen är det omöjligt, iallafall för mig för att försöka förklara :S Vet bara att man har nån bakgrund av nåt slag, öppnar upp nya bilder och klipper ut dem med typ Magnetic Lasso tool, dubbelklickar på copy och sen drar över till bakgrunden. Sen kan man dra upp och ner dem nya lagren i "layers" beroende på om man vill ha dem över eller under. Sen att trycka på " free transform" för att forma bilden, vända, förminska mm är rätt viktigt. sånt där skit man får försöka pilla med själv, kan krävas rätt mycket benzo för att att inte börja slita sig i håret och dunka skallen mot väggen =P

    SvaraRadera
  14. Hanna: Låter ju grääjt och himla skönt att det känns rätt okej ändå och inte typ "palla, nu far jag hem och hänger mig" vilket varit mina tankar flera gånger när dem börjat snacka rehablitering. Tror inte att du lever på en räkmacka, alla vi våra däämoner som vi brottas med och svårigheter är alltid svårigheter och tack snälla för att du säger att jag behövs i denna crazy world! Det gör du med <3

    SvaraRadera
  15. Michela: Nä men gud, MASSA KÄRLEK TILL DIG ALLTSÅ! Du har varit min blöggstjärna från nystarten och tycker att du är så viktig och fantastiskt så att det inte är klokt. Själv är jag ju bara bitter och rå och arg men du har något särskilt du, en alldeles fantastisk konstnärlig mix av det bästa. <3

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]