lördag 23 september 2017

┼ Sommarn snurrar fort när vi bara snöar bort.




Otyglat lurvrålsvred; ” Så du har alltså kryssat primetimeflärdiga kvarter som inte släcks ner & nightlifekysser en på pannan i f.y.r.a hela dagar & det närmaste du har kommit en sightseeing är att

 strosa omkring i en förbaskad Jula-butik?”

Well, finns det något mer enchanterande än att skönja hur alla dessa medelklasshominider bär sin freeedooom[!!!] som en casual axelryckningsaccessoar.

Sommarens Stora tvåtusenfemton: Stockholm. Globen. AC/DC.


Ja, jag var ju såklart inte där.

Det var däremot lille reservoarfar som var hygglo nog att lova att det var jag som skulle få styra hela stockholmsskuran med vinden i min syntetiskt svintosträva löskalufs ifall jag också hoppade på the Rock 'n' Roll Train. Som hade hjärta att stå där i köket, lustpuffa på en cigarr & it´s a long way to the top- teaserdingla med en valfläskbastant bunt shoppingsedlar, vilket är en rätt bisarr upplevelse
när man sitter mitt i den, fortfarande indihått flammig efter kvällens kryddkompottkatastrof till kikärtsgryta & kommer på sig själv med att faktiskt ha lite för många års kokettkompetens. Som att löjligt lätt falsettstämma in i ett Time of my Life när jag är helt idiotsäker på att m i n inte kommer skallra genom ben & märg på en arena, utan genom ett fyra minuter & tjugoåtta sekunders kort swayzehett youtubeklipp. Att svårt skenberoende femininummaskera impulsen att domdera ”Men är du helt yr i kupan karl! Vad i helskotta står du & dillar om?” med ett lättsinnigt konversationskorrekt  ”Åh alltså, en morgonsval slowwalk i Botaniska trädgården, det skulle vara SÅ himla marvelous!” .
Och när det i min lilla, lilla värld som är uppbyggd på kanskekrumbukta mig ur konversationer 
& rotad i en övertygelse att det är så horribelt jävla glasklart att mitt största framsteg i livet kommer att vara en sådan där fredagssväng över ruinerna av vad som en gång var en rastplats för den parningslystna, hwilda & hembräntutslaget blommande ungdomen & så bara raka jävla revoltörvägen hem
till mamma & pappa.
För alltså…Hallå? Sanity check? Även softlancentrifugerat hjärtesofta & true colors-glimmande förhoppningar satinspunna ur ett självuppoffrande jag aldrig någonsin skulle mäkta att praktisera själv                                                                                                                                                                                                                                                                    
kan ha en lätt oattraktiv cluelesston & befläckas av fräckheten att vifta med ett alldeles vidunderlig normomställt & priviligierat liv som fullkomligt fri –

; att faktiskt kunna bootsa upp mig & följa ett oktobermulet meningsblekt schema, att bära runt på en vardagstristess under bikerjackan medan jag regnfrusen slentrianpendeltågar mellan morgonmatt förtretspill över blaskbilliga torvbrygder & jargonga grovfrullegrymtningar i fikarummet & crispiga språngfries mellan nummerlapparna på banken.

Att bara sådär, helt jävla sonika, kunna runda butikerna i stan utan att ångestflämtande tvångsrusa fram till reflekterande skyltfönster & MVG:s övertydliga speglar för att peu à peu falla in i ett freezing mood som helt jävla crippled, ett flat out failed case av Bortom All Förtröstan.
Dessutom, att inte ens höra hur det rasslar i fickorna av massdesignade silverskedar?
Att inte ens behöva förstå hur välsituationerad jag är som kirrar att speeddäjta med ännu en Allra Finaste på Espresso House & brådskagramma frappémustascher med hashtaggen ALLRA KJÄERASTE FIKAMÖ MIN oftare än tja,

aldrig. 



Och nu kan jag ju lika gärna passa på att ta en titt på den där lilla svarta dåtten över att hinka, hacka & dela misären, bup-fostrade olycksbarn emellan:
Att inte ens vara medveten om hur förbannat flaxfödd man är som har möjlighet att fly -
ta känslan av att vilja slita loss allt jävla sensommarurlakat slappt skinn över hela kroppen & bara kuta fort som fan. In i en annan port, in i ett kvadratmetersnålt kokvråkyffe, in någons famn, ner på en högtidsskrudad soffa i praktfula & bjärta gardinlängder & så börja att tömma en knoxdosa med kodein & iktorivil över min ADHD eller Borderlinediagnos.

Om jag på något vis framstår som väldigt osympatisk vad anbelagar mina medmänniskors psykiska vedermödor så stämmer det
 alltså till fullo.
 Min misär mäktar inte med sällskap. Inget sutursammanbindat systraskap, Ingen lentungad, kelbekväm & sympatismäktande själssjukfrändskap, ingen entente som torkar tårar med stål & truppar upp sig bakom ryggen på en när man gör sig beredd att falla med blicken fäst på den allra ljusaste punkten på himlen. Min misär är ett pälsverk av sträva vargulffjun, ett vråvidunder med armarna i kors, alltid redo att slita strupen av den som tassar för nära inpå.  

Men så måste jag ju ändå säga att jag var betydligt mer nederlagssänkt & sturig över att ha missat Pistvakt & Pjäxpistols sommarturné
med en kalendariummiss på två dagar.
Och det förstås, kulturumeås stora duodragplåster Uno Svenningsson & Patrik Isaakson på Hotell Vännäs. Men vilken mediokerklok människa skulle ens överväga den enda kollektivtrafikmöjligheten att i trettio spänningsladdade minuter nattrulla in mot stan mitt bland sing – a –long- skränande, smygsnapsande,  stapplande & snavande fjortistrupper -  stridsfärdiga att vända sig om med breda simulissmajl, droppa garvbomber & avfyra maskulina skrämskottbröl?



Sommar tvåtusensjutton: debacle. 

Och insikten att jag är bättre på att gå för långt 



Än vidare.

 " jag älskar dig. Jag hoppas du mår bra. Men jag låtsas
som att du inte finns." 

Mood:




http://wow-fuck-you-very-much.tumblr.com/post/163619729837

1 kommentar:

  1. Mitt namn Jönsson Björkman, form, Kristianstad (Sverige) Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i den ena gräset tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stava caster som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller att din man flyttade till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans e-postadress: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
    eller viber +2349014523836

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]