lördag 9 maj 2015

Utkast ur något stenströmtonsatt dekadanssvängigt




۞Sixfeetunderdjup & svulstig sepulkralpoesi:

     
Käraste.
Stanna på vägen
& köp en  b r e j k  & några
dubbeldajm

eller fortsätt
rakt åt helvete.

[undertecknat: Väntat i en timme nu!]

Superwördigt vackert:



[Latin nōn compos mentis : nōn, not + compos, in control + mentis, genitive sing. of mēns, mind.]





Efter en Bar mitzva har det judiska gossebarnet blitt karl för sin kippa. Är den klassiskt kulörurlakade  schäslongsoffan för oss andra den ultimata övergångsriten till att bli alltigenom fullvuxen?  Jag måste säga att jag spjärnade emot så länge jag kunde. Att jag fnös åt tanken på att falla ner
 i den vita medelklassfällan & att falla offer för det schabloncuttade, fruktade ordinärödet. Jag måste också säga att jag i alla fall stupade otroligt mjukt mot dynorna & att jag inte kan tänka mig en skönare dödsbädd än såhär.
 

De där små glädjeklickarna i det onyanserat, enformigt tradiga söckenhjulet

Att bli progressivt fulare för varje dag som går.

Egentiden efter en hel dag av ett mödosamt Absolut Ingenting Alls när man helt utschasad äntligen får vira in sig i en fleecepläd & tristessdunka huvudet mot väggen till vargtimmesändningen av The real housewives of Orange County.

A)     A) Att scanna igenom produktdjungeln som en ängstmanisk & droolande, men fullkomligt målinriktad, pretador. B) Kliva över skuldlik & klicka ner allt i sin webbväg med salvationschönt ordprål som oxygenrevitaliserande mirakelboost & pärldroppar med botanisk kaviar & trollhassel. C) Insikten att man brassat tretusen socstålar på ännu mer skåpskräp & klokkicken som är så värd en Selfhighfive.

Skräcken som etsar sig fast i kroppen i timmar när det oförhappandes ringer på dörren & man med totalpanikpulserande hjärta krälar in på badrummet som ett barndomstappat jäkla nutcase & försöker att låsa efter sig utan det där avslöjande osmorda gnisslet. Och livet bah: KÄNN ATT DU FUCKIN´ LEVER MANNEN!








Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

  1. personligen tycker jag att du har ubersnygga tattoos och inte mycket bläckkatastrofer, alls. :)

    SvaraRadera
  2. Mary: Tack sötis :) Men den här med bodyfärg är nog inte riktigt min grej - det är ungefär som att ha en hårfärg i massa orangea nyanser som alltid var resultatet när man var fjortiz och hemmablonderade för jämnan, det kändes helt okey och ascoolt som partyfrissa när man var dressed for succés och supermejkad men inte lika bekvämt på måndagsmorgon i sjabbig pyjamas och skolkorridorer att släpa sig igen. Så alltså, same thing. Mina tattoos passar inte så himla bra till isolering, föölkskräck och att försöka smyga obemärkt till ica gömd bakom stora sjalar =P

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅÅÅH du är så jävla bra att jag måste hata dig. :(((

    SvaraRadera
  4. Lite kränkt blir jag också att din blogg påstår att jag är en robot......... DU KAN VA EN ROBOT.

    SvaraRadera
  5. Steppvarg: Haha! Hate ya´ right back ;)

    Uppenbarligen dags att bryta ut i Marina and the diamonds-stajl och bah

    "You're vulnerable, you're vulnerable
    You are not a robot
    You're loveable, so loveable
    But you're just troubled

    Guess what? I'm not a robot, a robot
    Guess what? I'm not a robot, a robot!"

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]