torsdag 9 april 2015

Tigertystnad








۞Ord att stirra sig just a slight touch of försvarstalstr0nger på när man gör allt i sin makt för att pressa ner både sig själv & världen utanför i mute.
När den stora stygga & flerkäftiga jävla irlterrorn ändå ettrigt fortsätter att gå på som urliga schnellzuglok med sweetknäckande, flat out fucked-genomskärande ”Så när ska vi ses igen girlfränd?” & massa mms-essiga, slash, klassiska happyfäjsbookmontage av så kallade IN YOUR FUCKFACE-uploads med flernamnstaggar man försöker undvika att sticka sig på för att alltihop går under [ name album: Det här är vad du missar, din asociala, egocentriska förbannade freakshow. Hoppas du & dina åtta katter får ett fint liv tillsammans! ]

 Och detta, allt detta jävla pokande när jag med min extra last av comfortcarbs & nonstoppiga transfettutsvävningar strugglar med att slänga gamla lapptäcken över varje glimt vårtecken & anstränger mig för att acceptera att det är såhär livet ser ut; uppsvällt, skamfläckigt,  stigmatiserat av en permanent personlig apokalyps & med schemalagda sitcomtourer & helnattligt kanalsvingande från sängkanten. Så häll yäh, solosång till ” I, I did it all, with every broken bone, I swear I lived”!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Känns som jag borde skriva nåt här...men jag vet inte vad riktigt :/

    SvaraRadera
  2. Tystnad är ett helvete. Brist på respons likaså. Det är stor skillnad på att se och känna och ta åt sig, mot att ta allt med en klackspark... Vi kan inget annat än leva så gott vi kan, så länge vi lever. Och har förmånen av att kunna njuta, inte minst åt bilden med den härliga svarta rosen !

    SvaraRadera
  3. Mary: Du behöver int skriv nåt, finns inte direkt så mycket att skriva eller respondera med annat än frågetecken här, haha =P

    Kalebass: Tack så mycket för dina kloka ord, ska spara dem och ta dem i åtanke också <3 Tystnad behöver dock inte vara ett helvete för en själv personligen när den är självvald, utan mer som en stilla kokong.

    SvaraRadera
  4. Självvald tystnad är självklart enbart positivt. (Och för mig helt nödvändig).
    Det finns också en annan tystnad, känslan av att inte höras, inte nå fram. (så som jag känner att min kommentar inte gjorde... kanske har jag fel). Man är ju bara människa...

    SvaraRadera
  5. Kalebass: Jag förstår vad du menar, nu iallafall :) Klockrent: " Tthe worst distance between two people is misunderstanding".

    Oroshjärta: Åh asså, så grymt skoj att höra! :) :)

    SvaraRadera
  6. Exakt. Får jag ge dig en puss så här i efterhand..?

    SvaraRadera
  7. Jag tycker om din blogg såååå mycket. Den är fan bäst.

    SvaraRadera
  8. Kalebass: Of courseee dude :)

    Tess: Åh wow, haha, blir tokgla´ av dina fina ord så tack i massor! ^^

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]