lördag 25 april 2015

Och jag vet inte hur man gör när man lever. För att inte vara rädd att bli älskad, att bli sedd. Vet bara inte hur man gör.





۞Emotion junkie:

Rör mig → det spelade ingen roll att jag bara en timme tidigare hemmatestat mig & fått ett positivt utslag som en passivaggressiv, bitterfittig hagga som står med armarna i kors på tröskeln till tanttrettio, att jag inte har den goda morgonvanan att sleva i mig spröda kellogskolhydrater utan kickat igång den här dagen med svart kaffe, hemrullat röka & vita powerlinor av hjärtklappning, xtrapepp  & hjärtlöshet,
det spelade ingen roll att jag halvhjärtat oroade mig för att jag kanske höll på att fultjacka, bedöva & kröka mig helt likgiltig – den här munthra låten trängde igenom all substansförvrängning, träffade mig precis vart jag behövde & fyrtio sekunder in i videon så kunde jag, hallefuckinglujah , äntligen bryta ut.

Så, jag har crushat igen & det är andra gången jag lever (rätt så naturligt stimulerande) på kärleken för det här blonda känsloknyttet. Jag faller så fantastiskt lätt för blåmärken. För fårade, läderhårt historieburna & but the storms did last-bitna mansskinn, för uppskrapad hud , öppna sår, för dem som vågar peka ut vart det blöder & har modet att stå helt avklädda bland alla oss som skyler oss så gott vi kan. Och det är nog det allra vackraste en människa kan bära med sig genom livet & bära upp, sårbarheten.

Och jag vet inte hur man gör för peela ner sina persondrag till något (öd) mjukt & behagligt som andra vill kännas vid, jag vet bara hur man överlever på fnösketorra, små skratt & hård & hänsynslös ärlighet. Ett slags Till Varje Jävla Pris.

Livsviktig notering till intresseklubben: Det här är vad jag vill rippas till & minnas
över & så ett nytt måste på min funeralplaylista har nyss fötts.