onsdag 28 maj 2014

I was stealin' time from the devil and I just got caught.





Jag tänker mig att en dubbel espresso inte är hennes kopp av te. Att hon föredrar sin morgon grön, antioxidantspäckad & med en klick honung i. Ashtanga-yoga är förstås hennes sätt att hålla kråpp & knåpp i trim, som hon säger, fast utan några som helst spår av ironi i rösten. Nej, inte ens väggdekoren ovanför murspisen som uppmanar henne att ”Learn. Live. Hope.” är ironisk. Hennes själsliv bottnar i ett savosande lugn & ett frodigt myller av självhjälpscitat, inte någon edgy humor. Jag kan betta allt på att hon [ står det Annika eller Anneli på namnbrickan?] aldrig knullar utan älskar med sin kjæreste med mysattiraljer som blockljus, vaniljrökelse & smoothtonad muzak.  Frukttypen är hon definitivt. En sån där som forcerar riktigt sura jävla äpplen på andra & kallar det för godis;
som drar fingrarna genom sina kamomillblekta, glänsande lockar, tänker efter en stund & kommer på att ett quick lift nog skulle göra mig gott. För det är ju så att problemen du har är vanliga i samband med att man…tja, åldras helt enkelt.

Å•L•D•E•R•D•O•M
Nedbrytande folksjukdom med smygande symptom som i sällsynta fall (1 av 100)gör att den drabbade ser ut en butter bulldog i fäjset redan vid tjugoåtta års ålder.

Jag vet inte vem hon är, jag vet bara att jag från det här ögonblicket automatiskt & helfuckinghjärtat hatar allt jag tror att hon är. Jag hatar att hon inte ljuger mig rätt upp i ansiktet, att hon inte plockar fram sitt mercy kit av Nej Men Inte Behöver Du Och Annat Skitsnack. Jag hatar att hon slår mig med insikten att jag är en förtorkad, ålderstigen & slappskinnad jäfvla bondkjerring som tragiskt nog fortfarande handlar söta toppar på KappAhls barnavdelning &
att dom plåster på såren hon så osjälviskt erbjuder kostar betydligt mer än vad jag har råd med.
Jag hatar hennes olackade men silicalånga naglar, jag hatar hennes friskt rosiga kinder, jag hatar förmodligen hennes små perfekta jävla avkommor. Jag hatar. hatar. hatar. Och det, kan jag säga, är en mycket tillfredsställande sysselsättning.
Hon kommer släntra ut genom porten efter stängningstid, kanske köpa några vegetariska vårrullar från thaihaket mittemot & lapa kvällssol på balkongen. Jag kommer ta en broschyr om sjutusenkronorslyftet, skynda mig hem för att hissy fitta & bräjka ostört & spendera resten av mitt eländiga, förhoppningsvis korta, liv med att obsessa över ytterligare en skavank.
Jag är denna donna evigt tacksam för att hon gjort hela min isoleringssituation så mycket lättare & för detta… unnar jag mig att döma henne. Det är tamefan min rätt som minderwertig. Eller gammal & klok. Take your pick.


Doug Stanhope är wordig som vanligt: 
























Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Okej, i förra inlägget driver du omkring sömnlös på nätterna och nu den här bilden.
    Gå på överskottslagret och köp en militärjacka så är du Umeås egen Travis Bickle!

    :)
    /Anders

    SvaraRadera
  2. Hahah, härlig observation! Har a) redan militärjacka. b) coola pilotbrillor. c) dock inte sett filmen.

    SvaraRadera
  3. Åh det är fett jobbigt när en träffar människor som ger en olika sorters prestationsångest eller bara allmän levnadsångest. Men du jag lovar att hon, den antioxidantspäckade och lyftrekommenderade (wtf? en människa som rekommenderar andra människor att göra ansiktslyftning?!?) människan, inte kan skriva som dig.

    SvaraRadera
  4. Alltså. Säg inte att jag skriver bra för det är INGENTING i jämförelse med vad du skriver. Sitter med munnen öppen och bara faaattar inte hur du gör det IGEN och IGEN. Förlåt för att jag inte ens kan skriva en vettig kommentar. Är alldeles rörigt i skallen.

    SvaraRadera
  5. Jag tänker mig att en dubbel espresso inte är hennes kopp av te.




    damn, den var smart!! och snygg

    SvaraRadera
  6. Alltså detta är så briljant formulerat. Blir helt mållös.

    SvaraRadera
  7. Isabelle: Åh men tack i massor ^^ Haha, livet hade varit betydligt mer lättlevt ifall alla liksom bara kunde sluta vara så himla sunt fräscha..eller höll truten då och då =P

    Fult: Hähä, håller ju inte riktigt med på den punkten men gräset är ju nästan alltid grönare på andra blöggar och hela den ramsan :) Tack hursomhelst, blir alldeles fantastiskt glad av dina ord!

    SvaraRadera
  8. C: Åh tack! :) :)

    Michaela: Tack snälla rara du <3 Så himla fint!

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]