torsdag 22 maj 2014

Don't worry. Nobody's ever loved me yet.





Barfly [1987]. Supershabby, romantisk dekadens. Passar dig som: glorifierar alkoholmissbruk & lätt förälskar dig i avdankade, försupna spillror. Eller helt enkelt tycker att Charles Bukowski var en riktigt klok fan. 




Det här. Jag har aldrig läst något mer accurate i hela mitt liv. Jag vill dimma ner lampetten, slippa in i något bekvämare & gråtknulla med den här dialogen varje kväll. Jag vill gifta mig med den i Las Vegas & vigas av en elvisimitatör. Jag vill, helt serri, ha det ingraverat på min gravsten efter att jag kolat. Till dess kanske jag får nöja mig med en tramp stamp. 




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Är det en bok av Charles Bukowski och en filmatisering? Låter spännande! Ska kolla upp!

    SvaraRadera
  2. Tänker mig mer att den är lite halvbiografisk, typ sådär "Fritt Baserad På En Verklig Person" och att dom slängt in lite av hans kända citat här och var i filmen :)

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]