tisdag 5 november 2013

I am the walrus



Association: En gnyende, skälvande skabbräv.
En satans olycka som ligger på vägkanten & som man står ovanför & petar på med pinnar.

Situation: Prettyfäjset med sin ultraviolettkyssta glow & sina fuchsialackade naglar som ska gelpumpa upp mina läppar har nyss råkat slinta med tvättservetten & fått med sig en hel morgons ångestsvettigt kamouflagearbete för att dölja skinnbölderna på hakan. Jag sprattlar till på britsen.

Death throes, my dear.

Dom små grå grynen är vettskrämt uppspärrade. Ansiktet pallor mortis- glåmigt & blodlöst. Det här är en fluorescenserande jävla skärseld. Det /här /händer /någon /annan/ inte/ mig/ tänker jag & försöker gitta från min repulsiva lekamen medan hon försöker föra en menlös dialog för att hålla mig kvar. Och

allt på grund av att ett stolpskott med vaxflåttigt backslick trodde att jag ville brassa $tålar på ett botoxskjut. Att mitt stora mål med besöket var att släta ut rökrynkor & kråksparkar. Så skakade vi tass, vitrocksfiaskot bad om ursäkt för missförståndet & bokade in mig på en ny quick fix-tid.

Tre dagar.
Tre. Jävla. Dagar. Det var allt som behövdes för att jag skulle återvända som en carbsvälld, skallrande spillra med pyrazolamabstinens & vanprydande pustler. Och jo det är sant att jag alltid haft FÄRGSTARK på min skatamefanbli-lista, men det var inte direkt finnar som lyser upp fejan som ett goddamn rödljus jag hade i åtanke. 




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Groundhog day-referens? Gå till närmaste youtube och beskåda coverversionerna med Marianne Faithfull/David Bowie (som går från mina öron till tårkanaler utan att uppehålla sig vid hjärnan någon längre stund) samt med Etta James (som får en att vilja fåndansa då ingen tittar på och/eller återuppta planerna på att lära sig spela elbas)

    /Anders

    SvaraRadera
  2. Ah, ingen Groundhog day-referens som jag är medveten om iallafall. Kikade in coverversionerna & även om jag älskar Faithfulls röst så föredrog jag den med Etta. Den kändes asfräsch och peppig :)

    SvaraRadera
  3. Det här inlägget osar konst. Otroligt vackert.

    SvaraRadera
  4. Åh tack du finaste! Haha, the art of ugliness ;D

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]