onsdag 6 oktober 2010

NYBÖRJARTUR: YOU COMPLETE ME

Jag har en ny bästiz i vått & through bad times and sickness & precis som när kärleken bokstavligen knackade på dörren hos en girlfränd så gjorde min en succéentré genom brevinkastet & är från & med nu ---> stor sockerdrickavarning för rysligt vederstyggliga utnöttheter -----> mina andetag & ögon & vingar, han är ett stort, starkt, snällt, spanskt & xtra karismatiskt vitt heil med tryck i som regerar under namnet Lorazepam eller Lorre på rent awful svenska, precis så påflugen som ett x ska vara. Jag har levt på den torra, utbrända sidan så länge att jag kunde sjunga like a virgin touched for the very first time & känna mig som en supernovaexplosion, ett stjärnskott förbi svarta hål & trolösa, trista & höstsnuviga folkmassor som aldrig haft himlaporten på tungspetsen, som om jag svävar fram i Eagle & kan ta hur många giant steps jag än vill. Mitt första steg blev att dimpa ner i gräset bredvid busskuren & sitta över allt folkvett med bättre tider i hörlurarna, sträcka ut mig som ett ufo med en cosmospolitan i mina händer & bara skönhetsfascineras av alla nyanser, till skillnad från igår när jag sobert stod & väntade på bussen ängsligt spikrakt & inte ens vågade förströ mig med att sparka till smågrus av rädsla för att dra till mig för mycket attention.

Nackdelen med att känna sig oövervinnerlig är att man glömmer bort hur pass besegrad man egentligen är & snuddar vid tanken att de tidigare stolpskotten bara varit felspel som förmodligen går att vända med ett par nya Nike. Det kanske inte är det bästa sinnestillståndet att sväva in på psykmottagningen i & akut be om ett sjukintyg.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

11 kommentarer:

  1. Jag förstår att pillren är en av få saker som får dig att må bra i de stunderna, men åh vad jag önskar att du inte hade behövt dem utan kunnat må bra utan.

    Fin bild för övrigt, ruskigt fin!

    SvaraRadera
  2. Candy: Tack rara :) Ibland undrar jag om friska, ångestfria människor faktiskt upplever hela livet som om dom gick på benzo.

    SvaraRadera
  3. måste först bara påpeka att bilden är sketsnygg!
    Sen ett grattis till att du hittat något som funkar i nöden. Lite synd är det att det är tabletter och inte något annat, men man tar vad man kan få!

    kramar

    SvaraRadera
  4. Tr: Tackar och bugar tills jag får kramp :) Och man får ta vara på dom små glädjestunderna även om dom kommer i rund och vit form. Synd bara att dom ska ha en baksida av biverkningar också.

    SvaraRadera
  5. Håller med om att bilden är sjukt fin!

    Själv har jag aldrig direkt fått benzo som lugnande utskrivet förutom vid två tillfällen då det var akut.
    Däremot var jag sjukt beroende av nitrazepam i flera år, men slutade med dem i somras efter många om och men. Utsättningen var det värsta jag någonsin varit med om! Trodde inte att man kunde må så dåligt som jag gjorde, men nu efteråt så var det verkligen värt det.

    SvaraRadera
  6. Vilka biverkningar får du?

    Jag har aldrig haft benzo utskrivet utan har precis som du fått dem via näääätet. Funtar starkt på att skaffa fler, men vet inte. Kanske ska vänta & se om jag får SSRI från läkaren på psyk och se om de funkar. Alltså. Kanske...

    SvaraRadera
  7. Erika: Tack så mycket ^^
    Nitrazepam, det är för sömn antar jag? Jag kan verkligen fatta att dina utsättningssymptom varit djävulshemska om du gått på det i så många år, shit, jag tycker typ att jag genomgår en plåga bara att gå cold turkey efter en månad =O

    SvaraRadera
  8. Candy: Det är kanske bara jag men jag upplever nån galet konstig rastlöshet/stress dagen efter benzo, så att det liksom är helt omöjligt att skriva och tänka. Och så är det ju utsättningssymtomen förstås.

    Tacka vet jag e-handel. Dock är det ju skit att typ halva månadslönen ska gå åt bara för att man ska ska må skönare vissa dagar. Tycker att du borde ge SSRI en chans (eller en till), Sertralin och, kanske dom andra också, ska väll också ha lugnande effekt? Det är i varje fall vad jag hoppas på och startar en ny kur efter helgen.

    SvaraRadera
  9. Svar igen:
    Japp jag fick dem för sömnen..
    Har dock köpt Xanor på nätet engång, och jävlar va dyrt det var, men visst hjälpte det i vissa lägen. Nu är jag dock för fattig för att kunna köpa och lite tur kanske är det.

    SvaraRadera
  10. "Ibland undrar jag om friska, ångestfria människor faktiskt upplever hela livet som om dom gick på benzo." Det undrar jag också.

    Blir sjukt glömsk av benzo. Typ häller te genom tesilen utan kopp under, lämnar kvar VISA-kortet i ICAs betalapparat etc.

    SvaraRadera
  11. Erika: I know >.< Jag är egentligen också för fattig och de gånger jag har råd att beställa så är det ren lyx.

    Alice: Det är typ samma här, blir riktigt virrig och ibland blir det såhär "va? gjorde jag det igår?"

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]