måndag 23 december 2013

Å livet mitt det känns så in pörskans tomt.









Och mitt i julefröjden så går jag till vansinnesattack mot min chiffonje med ett bräckjärn för att jag har en svag misstanke om att skåphelvetet svalt min sista valium, att den ligger där babyblå & grann i en oåtkomlig springa under frontluckan. Så stoltserar Ellen Degeneres med två paket Pringles i pepparmintsvedervärdig jultappning & med ett självgott xmas spirit-smil basunerar ut att alla i publiken givetvis ska få ta sig en bite eller två. Och jublet, herregud, det där jävla jublet & masshysterin bland alla medelålders stors. Som om att det är just detta ögonblick dom väntat på i hela sitt liv. Som om att ett tunt chips med smak av vit choklad & pepparmint är allt dom någonsin vågat önska sig av livet. Så tipptappar jag runt på stan i regnet som en skallrande spillra & torrlipar för att mitt ansikte rinner av; för att jag måste stega fram till kassörskorna som en fucking grinch & ta ifrån dom tron på att julen är en vacker högtid. Så firar en granne in julen genom att dunka på med crappigt Avicii-dunk & andra electrohousebedrövligheter twentyfourseven.  Hoppas innerligt på att det enda den här människan finner i sin julsocka är ond, bråd död. 









Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Jag blir lite ledsen av att du sitter och skriver sådant mitt i natten. Jag ska inte komma med något klämkäckt "ta dej i kragen/ryck upp dig-struntprat", Däremot önskar och hoppas jag att du får en God Jul! (printa ut och brodera på en kudde om du vill) Varma hälsningar från din (någorlunda) trogna läsare
    Anders D

    SvaraRadera
  2. Då jag genom åren träffat dig i bloggvärlden lite då och då. Din första kommentar på denna bloggen är från mig, även om jag vet att det inte var första gången vi kommenterade hos varandra. Därför var det skoj att återigen stöta på dig!
    Jag har som vanligt svårt att kommentera dina starka texter, det känns så mesigt när jag försöker, egentligen fyller det ingen funktion heller.
    Men jag måste säga att dina bilder (och text) berör mig mycket, de känns konstnärliga och spännande. Du är oerhört kreativ, jag vet inte om du fotar allt själv eller om du har hjälp men bilderna är riktigt bra. Bilderna på dig tillför särskilt mycket tycker jag. Din konstnärliga ådra skulle du ta vidare på något sätt.

    God Jul!

    /farbror sid

    SvaraRadera
  3. Tack Anders :) Hoppas du också fått en go å gla´ jul. Har btw gått i sådana där printa ut och brodera på kuddar-tankar ett tag, dock har det ju förstås varit lite mer morbida maximer jag haft i åtanke, haha.

    SvaraRadera
  4. Men Sid, det var ett väldigt kärt och trevligt "återseende"! :) Och dina fina ord har gått rakt in och gjort mig happy as a puppy with two peckers.
    Din blogg var nog en av dem första som jag följde (Gosh, det måste ju varit typ för sju år sedan?) och jag minns att du var väldigt duktig med kameran, så dina foton var nog min första inspo och gjorde mig mer intresserad av det här med fotografering. Har du helt lagt bloggandet på hyllan?

    Hursomhelt önskar jag att du haft en nice jul och att livet varit snällt mot dig dom senaste åren.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]