måndag 18 juli 2011

På parkeringsplatsen utanför Ica Kvantum: När jag under en femtonminutersväntan hinner fläska runt varenda ruta på mammas Saab för att se om nästa reflex är butchig & bastant nog att knocka mig unconscious & fulchockskråmar mig i fulvinklar i både back & -sidospeglar innan jag med ett kvävt tillintetgjordskri upptäcker att det sitter något ballt skinheadrakat & fluktar bakom skymda rutor i bilfan bredvid. Som bevittnat freakshowen från första parkett, varenda bad lightning-grimas av äckel & aversion, varje facelift med fingrarna, när jag blottar hela uppsättningen av sneda tänder i en bestialiskt självfientlig gest.
Det enda som fattades var en uschloska, det hade gjort situationen komplett.

Mitt i mötet med Trötter, den enda vc-läkaren jag inte vill köra ner huvudet i hundbajs på: Jag kan inte hålla emot, jag är pratnödigt weak & måste lätta på trycket. Säga något med mer substans än ”jag vet inte” & ”jag vet faktiskt inte”. Visa spirit & god vilja & bounda två tröttkörda & lätt håglösa kvinnor emellan. Eftersom hon inte ser ut att vara ett fan av Immortal technique så hittar jag en snackis på hennes kontorsväggar, rynkar ogillande på näsan & spottar ur mig ett föraktfullt ” Vad är grejen med alla de här fula tavlorna som ni läkare har? Gör landstinget en massbeställning på smaklös konst?”
Hon pekar på något deppbeigt naturoskönt motiv av en älgtjur i kalhygge & säger ” Jo, den där tillhör landstinget. Resten är min egen konst…som jag själv målat.”





Som jag själv målat.

3 kommentarer:

  1. Nej, fan vad drygt, jobbigt, pinsamt... allt. :'( Jag lider med dig och skickar kramar!

    SvaraRadera
  2. De blir ju å andra sidan per automatik inte bättre konst för att hon målat dem själv. Passar de ihop med älgar på kalhyggen så är det ett problem. Jag är inte bara läkare, jag målar också. Well done!

    SvaraRadera
  3. Candydarlin´: Tack :) Jag e allt ett knytte skämmighet.

    Calle: Ett stort och anskrämligt problem, särskilt för dom som sitter och måste anstränga sig för att inte kolla på´rom. Fula naturmotiv, var man inte självmordsbenägen när man kom dit så blev man ju det när man gått därifrån.

    SvaraRadera

[ Bloggspått-tips för er som upplever att internätet slukar era ord:
Kopiera kommentaren ifall ni möts av ett blank space efter att ni pressat
på "förhandsgranska", "kommentera som" eller dylikt, och klistra in igen. Såpp!]